ישן

בניסוי של שליפה תמיד נותנים מספר רשימות: למידה-מבחן, למידה-מבחן. בסוף הניסוי לפני שהנבדקים הולכים, מבקשים מהם לשלוף כמה שיותר מילים מכל הרשימות.

done
בניסוי של שליפה תמיד נותנים מספר רשימות: למידה-מבחן, למידה-מבחן. בסוף הניסוי לפני שהנבדקים הולכים, מבקשים מהם לשלוף כמה שיותר מילים מכל הרשימות. במצב זה רואים את אפקט האחרונות: נבדקים זוכרים הכי טוב מילים שהיו ברשימות האחרונות. אי אפשר לומר שזה בגלל שהמילים נמצאות בזיכרון לטווח קצר, כי דיברנו עם הנבדקים, עברו כמה דקות, ועדיין- הם שולפים את המילים האלו הכי טוב. בעצם, מתנגדי המודל המודאלי אומרים שאם אפקט האחרונות קיים גם בזיכרון לטווח ארוך וגם בזיכרון לטווח קצר, אז אין הבדל ביניהם, ולכן לא קיים "זיכרון לטווח קצר". בתמונה המצורפת מטה, ניתן לראות באופן גרפי שלושה תנאים של מטלות שליפה (צד שמאל), והאם אפקט האחרונות קיים או לא (צד ימין): 1. בתנאי של שליפה מיידית: אפקט האחרונות קיים 2. בתנאי של שליפה בדיליי: האפקט לא קיים 3. בתנאי של מטלות הסחה מתמשכות: קיים

בניסוי של שליפה תמיד נותנים מספר רשימות: למידה-מבחן, למידה-מבחן. בסוף הניסוי לפני שהנבדקים הולכים, מבקשים מהם לשלוף כמה שיותר מילים מכל הרשימות.

done
בניסוי של שליפה תמיד נותנים מספר רשימות: למידה-מבחן, למידה-מבחן. בסוף הניסוי לפני שהנבדקים הולכים, מבקשים מהם לשלוף כמה שיותר מילים מכל הרשימות. במצב זה רואים את אפקט האחרונות: נבדקים זוכרים הכי טוב מילים שהיו ברשימות האחרונות. אי אפשר לומר שזה בגלל שהמילים נמצאות בזיכרון לטווח קצר, כי דיברנו עם הנבדקים, עברו כמה דקות, ועדיין- הם שולפים את המילים האלו הכי טוב. בעצם, מתנגדי המודל המודאלי אומרים שאם אפקט האחרונות קיים גם בזיכרון לטווח ארוך וגם בזיכרון לטווח קצר, אז אין הבדל ביניהם, ולכן לא קיים "זיכרון לטווח קצר". בתמונה המצורפת מטה, ניתן לראות באופן גרפי שלושה תנאים של מטלות שליפה (צד שמאל), והאם אפקט האחרונות קיים או לא (צד ימין): 1. בתנאי של שליפה מיידית: אפקט האחרונות קיים 2. בתנאי של שליפה בדיליי: האפקט לא קיים 3. בתנאי של מטלות הסחה מתמשכות: קיים
by Miri Yaara Sherman
נערך  Jul 08 '23 - 14:53 Miri Yaara Sherman
visibility   חדש

* השאלה נוספה בתאריך: 04-07-2023