Think, Solve, and Learn למדת 0 מתוך 45

שים לב! - לא תוכל לראות התקדמות למידה ללא התחברות (תמיד תשאר על 0%)
לחץ פה להתחברות מהירה

shuffle help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

♞. השלימו את החסר בטקסט הבא (מתוך הספר ״הפילוסופים הקדם-סוקראטיים״ מאת ש. שקולניקוב, פרק 2 בשינויים קלים): ״ ___1___ לעולם רואה את הדבר הפרטי בפרטיותו. בעוד המושג והחוק הכללי הם בהכרח אימפרסונליים, הרי ___1___ רואה את הדברים ראייה פרסונאלית ומדבר תמיד בשמות פרטיים. ומכיוון שאין הוא יכול לדבר על חוק כללי, הריהו תמיד ___2____ מסויים. הוא רואה איפוא את העולם כ___3____ של כוחות ותולדותיהם ולא כ___4____.״

(20 נק') - שאלה #121907

קראו את הטקסט הבא (מתוך הספר ״הפילוסופים הקדם-סוקראטיים מאת ש. שקולניקוב, פרק 2): ״הסיבתיות המדעית יש בה יסוד של אנאליזה: אין דבר A בתור שכזה פועל כולו על דבר B, אלא אספקט מסויים a שב-A פועל על אספק מסוים b שב- B. כך, ניוטון איננו מסתכל על הארץ המושכת אליה תפוח, אלא על מסה מסוימת המושכת מסה אחרת. אך זו הבחנה מושגית בדבר הנתון, המבודדת בו אספקטים שאינם נתונים בעין, וזאת אין המיתוס עושה. במיתוס, A גורם ישירות ל-B, ללא תיווך וללא אנאליזה״ כיצד תיארנו בקורס את היכולת האנליטית, הנוכחת במדע ונעדרת במיתוס, לבודד אספקט מושגי מסוים a מתוך דבר A?

(20 נק') - שאלה #121908

בהמשך לשאלה הקודמת, בהעדר היכולת האנליטית להבחין באספקטים של הדברים, איך נאפיין את הקישוריות בין הדברים אשר מציעה החשיבה המיתית?

(20 נק') - שאלה #121909

מה מבקשת לומר הקביעה של פרמנידס ״אחד להכרה ולהוויה״?

(20 נק') - שאלה #121910

אלו שני זרמים/הוגים קדם סוקרטיים מציגים שתי רגישויות אונטולוגיות מנוגדות באשר להיבט הכמותי של הדברים מול ההיבט האיכותי שלהם, אבל תופסים שניהם את ההוויה כמערכת של יחסים?

(20 נק') - שאלה #121911