זיכרון פסיכולוגיה קוגניטיבית - זיכרון

לחץ כאן לכל השאלות

לפי קונרד והול, בניסוי נתנו לנבדקים ללמוד 5 מילים בזו אחר זו והמטלה הייתה היזכרות מיידית לפי סדר. תנאי 1: בלון, חלון, סלון, מלון, עגול תנאי 2: יפה, מכוער, שמנמן, מחוצ'קן, מחוספס באיזה תנאי יצליחו לזכור יותר טוב? ועל איזה אפקט זה מראה?

1
done
בתנאי השני צלילי האותיות שונים יותר אחד מהשני ביחס לצלילי האותיות בתנאי הראשון, ולכן היה לנו קל יותר לזכור את האותיות בניסיון השני. דמיון פונולוגי מפריע למידע להישמר בזיכרון לטווח קצר. זה מה שתומך בטענה שלפיה המידע בזיכרון לטווח הקצר מקודד ע"פ המאפיינים הפונולוגיים שלו.
by
מיין לפי
by Ori Kassiff
Ori Kassiff 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
בשיעור נלמד שהכי הרבה טעויות היו בתנאי הפונולוגי, כלומר תנאי 1. לכן, התשובה ההופכית (לגבי באיזה תנאי יצליחו לזכור יותר טוב) צריכה להיות אפקט הדימיון הסמנטי (למרות ששוב, לא למדנו את זה ככה).
by
by סַפִּיר עוֹזֵר
סַפִּיר עוֹזֵר 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
בגלל שזה זיכרון לטווח קצר, אז מה שרלוונטי זה אפקט הפונולוגי שמפריע ללמוד.
by
by Ori Kassiff
Ori Kassiff 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
נכון. שאלו כאן באיזה תנאי הנבדקים יזכרו הכי טוב (בניגוד לתוצאות מהשיעור שדיברו באיזה תנאי עשו יותר טעויות). אגב- תנאי 1 הוא תנאי דימיון פונולוגי, תנאי 2- דימיון סמנטי.
by
by Miri Yaara Sherman
Miri Yaara Sherman 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 10
בשאלה הזו התכוונתי ש התנאי הראשון הוא בעל דמיון פונולוגי והתנאי השני הוא בעל דמיון סמנטי. דמיון סמנטי מפריע בזיכרון ארוך טווח ודמיון פונולוגי מפריע בזיכרון קצר טווח. בשאלה הם יצליחו לזכור יותר טוב את תנאי 2 משום שמדובר זיכרון לטווח קצר. לגבי הפונולוגי והסמנטי אני מבינה את הבלבול של השאלה, הכוונה שתנאי 2 מתייחס לאפקט דמיון סמנטי.
by

* השאלה נוספה בתאריך: 04-07-2023