איכילוב מ"ו סיעוד המבוגר 1 - איכילוב מ"ו

לחץ כאן לכל השאלות

מה מהבאים הוא ביטוי לאינצפלופתיה על רקע צירוזיס של הכבד (שחמת)?

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
טנזמוס, טנסמוס או טחירה בעברית, היא תופעה שבאה לידי ביטוי בתחושה של צורך דחוף להתרוקן או להטיל צואה שאינה קשורה לצורך הריאלי בהתרוקנות. הסובלים מתסמין זה מדווחים כי הם לא מסוגלים להתרוקן לחלוטין למרות שהם מרגישים צורך ממשי ביציאה.
by
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
Asterixis is a tremor of the hand when the wrist is extended, sometimes said to resemble a bird flapping its wings. This motor disorder is characterized by an inability to maintain a position, which is demonstrated by jerking movements of the outstretched hands when bent upward at the wrist. The tremor is caused by abnormal function of the diencephalic motor centers in the brain, which regulate the muscles involved in maintaining position. Asterixis is associated with various encephalopathies due especially to faulty metabolism.[1] The term derives from the Greek a, "not" and stērixis, "fixed position".
by
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
אנצפלופתיה הינה פגיעה במוח הנגרמת כאשר הכבד לא מפרק כראוי רעלים המצטברים בגוף, ביחוד אמוניה, ומופיעה הצטברות של רעלים הפוגעים במוח. האנצפלופתיה, מתבטאת בבלבול, שינוי במצב ההכרה, הפרעות מוטוריות, ובמצבים קשים גם תרדמת.
by
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
שחמת הכבד (באנגלית: Cirrhosis), או בשמה המקוצר שחמת, היא מחלה של הכבד, שבמהלכה הרקמות של הכבד נהרסות ומוחלפות ברקמה צלקתית, דבר הגורם להפרעה בזרימת הדם אל תאי הכבד ושיבוש פעילות הכבד
by

* השאלה נוספה בתאריך: 23-01-2022