Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה חושב פופר על מי שנוכח עובדות המפריכות את התיאוריה שלו מבקש לבצע בה שינויים אד-הוק (=תיקונים מקומיים לצורך העניין) המאפשרים לה להתמודד עם עובדות כאלה?

1
done
by
מיין לפי

מדוע פופר סבור שחשיבה מדעית היא דדוקטיבית ולא אינדוקטיבית?

1
done
by
מיין לפי

כלל ראשון: אין אנו רשאים להניח סיבות של דברים טבעיים יותר מאלו שהן גם אמיתיות וגם מספיקות להסביר את תופעותיהם. לשם זה אומרים החוקרים שהטבע אינו עושה דבר לשוא, והמרובה הוא לשוא כאשר הפחות יספיק; כי הטבע נהנה מן הפשטות, ואינו להוט אחר התהדרות בסיבות עודפות. נגד איזו תורה פילוסופית עומד במובהק כלל החשיבה הראשון שמציג ניוטון?

1
done
by
מיין לפי

כלל שני: לפיכך עלינו לייחס לפעולות טבעיות שוות סיבות שוות עד כמה שאפשר. כך הנשימה באדם ובבעל חיים; נפילת אבנים באירופה ובאמריקה; אורה של אש הכיריים ואור השמש; החזרת האור מכדור הארץ ומכוכבי הלכת. נגד איזו תורה פילוסופית עומד במובהק כלל החשיבה השני שמציג ניוטון?

1
done
by
מיין לפי

כלל שלישי: ... אין בידנו כל דרך אחרת להכיר את התפשטות הגופים [=את היותם תופסים מקום במרחב ובעלי תכונות גאומטריות] אלא על-ידי חושינו, וכן אין הללו [=החושים] משיגים אותה בכל הגופים; אולם הואיל ואנו תופסים התפשטות בכל מה שהוא מוחש, לפיכך אנו מייחסים אותה בכלל גם לכל שאר הדברים [בטבע]... נגד איזו תורה פילוסופית עומד במובהק כלל החשיבה השלישי שמציג ניוטון?

1
done
by
מיין לפי

על פי הנלמד בקורס מהו המאפיין של החשיבה המיתית (מיתוס) בניגוד לחשיבה המדעית (לוגוס)?

1
done
by
מיין לפי

מי מהמונחים הבאים אינו תרגום של המילה היוונית ׳לוגוס׳?

1
done
by
מיין לפי

מהו ה-arche במדע הטבע הקדם-סוקרטי?

1
done
by
מיין לפי

מהו המשותף לאסכולה האליאטית (פרמנידס, זנון) והאסכולה האטומיסטית?

1
done
by
מיין לפי

מהי השקפתו של הרקליטוס על היחס בין ריבוי ואחדות במציאות?

1
mood
by
מיין לפי