Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לפני מספר שנים הונהגה במקסיקו סיטי תקנה האוסרת על נהגים להיכנס עם רכבם למרכז העיר באחד מימי השבוע. לכל רכב הוצמדה מדבקה על השמשה, המפרטת באיזה יום בשבוע אסורה נסיעתו בכבישי העיר. מה לדעתך הייתה ההשפעה של צעדים אלו על החלטות הנוסעים ומספר כלי הרכב במקסיקו סיטי בטווח הקצר והארוך?

1
done
by
מיין לפי

במה נבדלים נגישות וגישה (access / accessibility)?

1
mood
by
מיין לפי

להלן טבלת נתונים שהתקבלו מתוך ניתוח של תחביר המרחב (space syntax) של הערים פיתום ורעמסס: שם העיר קשירות אינטרקציה לוקאלית אינטרקציה גלובאלית נהירות פיתום 3.7 2.1 0.7 0.23 רעמסס 3.7 1.7 0.8 0.2 על פי הנתונים בטבלה איזו מן הטענות הבאות היא הנכונה ביותר?

1
done
by
מיין לפי

השלם את המשפט: כיכר, יוגדר כגרף:

1
done
by
מיין לפי

נטען ששיפור בקישוריות של מערכת התחבורה עשוי להשפיע על תהליכים מרחביים של פיזור (dispersion) וריכוז (concentration). איזו טענה נכונה יותר?

1
done
by
מיין לפי

לאחרונה החלו העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. אילו השפעות צפויות בטווח הקצר כתוצאה מהשינויים הצפויים במערכת התחבורה במטרופולין?

1
done
by
מיין לפי

להלן איור של גרף. בהנחה שכל קטעי הרשת הם באורך של 1 ק"מ, איזו מן הטענות נכונה?

1
done
by
מיין לפי

בהתייחס למערכות התחבורה הציבורית העירוניות, איזה אמצעי נסיעה הכי מאולץ על ידי המבנה המרחבי של הרשת?

1
done
by
מיין לפי

תהליך ההתפתחות של המרחב העירוני שהחל בסוף המאה ה 19- מלווה בשיפורים בטכנולוגיות התחבורה שהביאו לעלייה במהירות הנסיעה הממוצעת במרחב המטרופוליני. כיצד השפיעה מגמה זו על זמן הנסיעה הממוצע בעיר?

1
done
by
מיין לפי

בין אזור A לאזור B, עובר כביש אחד בלבד. לאחר מספר שנים נאמד מודל גרביטציה והתגלו הנתונים הבאים: 1. מספר הנסיעות הנוצרות באזור A גדל פי 2 2. מספר הנסיעות הנמשכות לאזור B גדל פי 2 3. זמן הנסיעה בין שני האזורים גדל פי 2 4. הקבוע במודל K=1 על פי נתונים אילו בכמה השתנה מספר הנסיעות בין שני האזורים במודל?

1
done
by
מיין לפי