Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

" .מהר!! הוא התמוטט!" צעק לך החובש, והוסיף בן רגע "אני מתחיל החייאה, אתה תחייג מהר למד"א!" הרמתם את הנייד וחייגתם 101" ....מד"א, גונן" ענה לכם המוקדן. מהם הפרטים הראשונים שתמסרו לו?

1
done
נערך לפני 4 שנים
by
מיין לפי

.השכנה דופקת בחוזקה על דלתכם, אתם פותחים את הדלת ורואים אותה ביחד עם התינוק שלה דני "תעזור לי, דני לא עונה כבר כמה דקות!!!!!"... כיצד מבצעים בדיקת הכרה פיזית בתינוק?

1
done
by
מיין לפי

.מהו הרקע השכיח ביותר לדום לב במבוגרים?

1
done
by
מיין לפי

במהלך ארוחה במסעדת בשרים אתם שמים לב שבשולחן הסמוך אחד הסועדים המבוגרים אוחז את צווארו, עורו מכחיל והוא אינו משמיע קול. מה מבין הבאים עליכם לבצע?

1
done
by
מיין לפי

באילו גילאים מתרחשים לרוב פרכוסי חום?

1
done
by
מיין לפי

האם ניתן להבדיל בשלב טרום בית חולים בין תעוקת חזה לא יציבה (UA) לבין אוטם חריף בשריר הלב (AMI)?

1
done
by
מיין לפי

הגעת לאדם בן 47 שהתמוטט בקניון, במקום יש ערכת החייאה הכוללת דפיברילטור חצי אוטומטי AED. בהגיעך למקום - ללא הכרה, ללא נשימה וללא דופק. התחלת בפעולות החייאה ובחיבור ה- AED . המכשיר **לא ממליץ** על שוק.

1
done
by
מיין לפי

הגעת למפעל זכוכית אשר פועל נחתך באמת יד ימין, ביצעת לחץ ישיר עם תחבושת אישית מתיק עזרה ראשונה שנמצא במקום, לאחר מספר דקות אתה מבחין שהתחבושת מלאה בדם ומטפטפת. כיצד יש לפעול?

1
mood
by
מיין לפי

במהלך בילוי במסעדת דגים יוקרתית הבחנת בגברת כבת 60 ,שלפתע החלה להשתעל ולהתנשם במהירות. בבדיקתך, בהכרה מלאה, מתנשמת במהירות כ- 27 נשימות בדקה מלוות בצפצופים, דופק מהיר כ- 120 בדקה, סדיר. בנוסף הבחנת בנפיחות משמעותית בפנים ובעפעפיים. באיזה מצב חירום יש לחשוד?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

אדם מבוגר בסביבות גיל 80 נמצא במצב של קוצר נשימה. בבדיקת חובש מד"א עלו הממצאים הבאים: לחץ דם 100/210 ,דופק 110 לדקה, נשימות 38 לדקה. החולה מספר לך כי הוא סובל מאי ספיקת לב. באיזו בעיה רפואית יש לחשוד?

1
done
by
מיין לפי