Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לפי פרויד, מהו הכח הכי משמעותי שמניע אותנו ליצירה ועשייה?

1
done
by
מיין לפי
by Tomer Hazan
Tomer Hazan 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
ארוס הוא אינסטינקט מיני ולא מוביל ליצירה ועשייה, לדעתי האגו מוביל אותי ליצירה ועשייה באמצעות הערכים .
by
by Tomer Hazan
Tomer Hazan 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
*סופר אגו
by
by בוריס גבריאלוב
בוריס גבריאלוב 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
ארוס הינו מונח מרכזי בתיאוריה הפסיכואנליטית של זיגמונד פרויד. פרויד חילק את הנפש לשלושה מבנים: איד, אגו וסופר אגו, כאשר מכלול האנרגיה הנפשית שוכן באיד ולפיכך הוא מהווה את ספק הכוח העיקרי של האישיות. האנרגיה הנפשית מורכבת מכלל האינסטינקטים והדחפים האנושיים המולדים, אותם חילק פרויד לשתי קטגוריות מרכזיות: אינסטינקטיים של חיים, אותם הוא כינה ארוס, ואינסטינקטים של מוות, אותם כינה טנאטוס. מטרתו של הארוס הינו שימור החיים באמצעות אינטסינקטים כמו רעב (סיפוק מזון לשם המשך החיים) ומין (קיום יחסי מין לשם שימור המין האנושי).
by

לפי פרויד. כל הזמן קיימים קונפליקטים ומתחים בין:

1
done
by
מיין לפי

גילה, כבר קרוב לשבועיים מצליחה להתמיד בדיאטה שלה. יום אחד עברה ליד "בית הפנקייק" הריח לא אפשר לה להתעלם. הזמינה פנקייק מלא שוקולד נוטלה וחמאת בוטנים. איזה חלק אישיותי התבטא כאן לפי פרויד ?

1
done
by
מיין לפי

כמדי שבוע, בכל יום שישי יוסי מזמין לאישתו כ 100 ורדים אדומים. מנהג שהוריו לימדו אותו עוד שהיה ילד... איזה חלק אישיותי התבטא כאן לפי פרויד?

1
done
by
מיין לפי

בזמן שגלית רצה מרתון, עלו לה מחשבות על אירוע מטריד שחוותה שהייתה נערה כתוצאה משתייה של אלכוהול. איזה מנגנון הגנה בא לידי ביטוי?

1
done
by
מיין לפי

ליוסי היה יום מאד קשה בעבודה, הוא רב עם הבוס שלו וניראה כי לא ימשיך לעבוד בחברה. כשיוסי חזר הביתה הלך למטבח וראה את הזבל עולה על גדותיו והחל לצעוק על אישתו ולהאשים אותה בזה שהבית מלוכלך מאד. מהו מנגנון ההגנה שבא לידי ביטוי?

1
done
by
מיין לפי

גבר נשוי ובעל קריירה עם דחפים מיניים חזקים ותשוקות עזות לנשים, תופס את העולם כמקום שבו כולם חושבים רק על מין ובעיקר חי בחשש מכך שאישתו מסתכלת על גברים אחרים ועלולה לבגוד בו. אין לו את היכולת להבחין שאשתו דווקא מאוד נאמנה לו ולא מסתכלת על גברים אחרים. איזה מנגנון הגנה בא לידי ביטוי?

1
done
יחוס תחושות על אחרים
by
מיין לפי

נהג עוקף בפקק תנועה דרך השוליים ומסביר לעצמו שהוא ממהר היום במיוחד, כנראה יותר משאר הנהגים ושזה בכלל למען אשתו שמחכה בבית עם הילדים. איזה מנגנון הגנה בא לידי ביטוי כאן?

1
done
by
מיין לפי

מה מטרת מנגנוני ההגנה?

1
done
by
מיין לפי

מיהו התיאורטיקן? לכולנו יש רגשי נחיתות, והמטרה היא לחפש דרכים להתגבר על רגשות אלו ולפצות עליהם.הקונפליקט הוא בין הסביבה החיצונית לבין הרצון שלנו להיות בעלי ערך.סדר הלידה במשפחה משפיע על אישיות האדם.

1
done
by
מיין לפי