Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הדונור של PSI הוא פלסטוציאנין, חלבון המכיל במרכזו אטום נחושת. האקספטור של PSI הינו פרדוקסין, שהוא חלבון המכיל קבוצת heme.

1
done
by
מיין לפי

העברת האלקטרונים מ-PQH2 עד ל- P700 מתבצעת במורד פוטנציאלי חמצון-חיזור. יחד + עם זאת, פוטנציאל חמצון-חיזור של מים נמוך מזה של NADP .

1
done
by
מיין לפי

.DPIP מחומצן, בניגוד ל- NADP , הינו בעל צבע. חיזורו הופך אותו לחסר צבע, ולכן ניתן להשתמש בו כאינדיקטור לראקציות חמצון-חיזור.

1
done
by
מיין לפי

במסלול העברת האלקטרונים המעגלי מועברים אלקטרונים מ-PSI חזרה לפלסטוקווינון. מסלול זה תורם ליצירת ATP אך לא ליצירת NADPH.

1
done
by
מיין לפי

התורמים העיקריים ליצירת גרדיינט הפרוטונים בין שני צדי ממברנת התילקואיד הינם: פירוק + המים בלומן, חיזור PQ על ידי PSII ,חימצון PQ על ידי קומפלכס הציטוכרומים, וחיזור NADP .

1
done
by
מיין לפי

בשעות האור גבוה ריכוז הפרוטונים בסטרומה מזה שבלומן פי 1000-100 .לעומת זאת, בחושך המצב מתהפך

1
done
by
מיין לפי

] [ .הוספת DPIP לתרחיף של אצות תגדיל בצורה מלאכותית את כמות האקספטורים לאלקטרונים, ולכן תגביר את קצב שחרור החמצן. לעומת זאת, הוספת DCMU תקטין את רמת הפלואורסנציה של כלורופיל, מאחר וקצב העברת האלקטרונים בשרשרת הובלת האלקטרונים הפוטוסינתטית יגבר.

1
done
by
מיין לפי

מעבר פרוטונים דרך CF0 גורם לתנועה סיבובית של תת-יחידה gamma ,דבר המביא לשינויי מבנה באתרי הקישור לנוקלאוטידים. שינויי מבנה אלה משנים את אפיניות האתרים לנוקליאוטידים, ובכך מבקרים את קישורם לאתר או שחרורם.

1
done
by
מיין לפי

המושג photoinhibition מציין את התופעה שקצב הפוטוסינתזה נמוך יותר בעוצמות אור גבוהות מזה שבעוצמות אור בינוניות. תופעה זו נובעת מנזקים חימצוניים בעיקר ב-PSI.

1
done
by
מיין לפי

המושג transition state מציין את יכולתה של המערכת הפוטוסינתטית להפסיק את פעילותן של כל אחת ממערכות האור באופן סלקטיבי ובכך להקטין את הסיכוי לנזקי חמצון בעוצמות אור גבוהות.

1
done
by
מיין לפי