Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

"מציצני" ו"סקרני" שהם סטודנטים שקדנים בקורס "מבוא למשפט", רוצים ללכת לבקר בבית המשפט ולהיכנס לצפות בדיון משפטי אמיתי. האם הם יכולים לעשות כן?

1
done
by
מיין לפי

חוזה הינו: מה הכי נכון

1
done
by
מיין לפי

הזכות לשוויון: (מה נכון)

1
done
by
מיין לפי

אריק תובע את משה לתשלום סך של 1,000,000₪ כפיצוי בגין הפרת חוזה. בית המשפט פוסק שעל משה לשלם לאריק סך של 15,000 ₪ בלבד. אריק מערער, אולם בית המשפט הדן בערעורו דוחה את הערעור. מה יכול עוד לעשות אריק?

1
done
by
מיין לפי

נגד א' מוגש כתב אישום בגין עבירת "הריגה" שעונשה המקסימלי 20 שנות מאסר, לפי סעיף 298 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.כתב האישום מוגש לבית המשפט המוסמך. השופט בדרגה הראשונה מרשיע את א'. א' טוען כי הוא חף מפשע ורוצה לשנות את התוצאה, מה עליו לעשות?

1
done
by
מיין לפי

מה הוא ההיגד הנכון ביותר?

1
done
by
מיין לפי

בעקבות מחסור בחיילים בנים בצבא הישראלי, חוקקה כנסת ישראל (ביוזמת הקואליציה) את: "החוק לעידוד ילודת בנים", שעיקרו מתן מענק לידה מוגדל למשפחות להן נולדים תינוקות ממין זכר. התנועה הפמיניסטית "תנו לבנות לִבְנות" רוצה להביא לביטולו של חוק זה. מה עליה לעשות?

1
done
by
מיין לפי
by Ofek Noyberg
Ofek Noyberg 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 126
בג"צ דן אך ורק בעתירות של אזרחים או גופים במדינה כנגד המדינה ומוסדותיה. לא מדובר בתובענות כספיות שהן מנוהלות בבתי המשפט הרגילים.
by

נתקלת בעבודתך כשופט/ת בית משפט המחוזי בשאלה הטעונה הכרעה, וכעת הנך עמל/ה למצוא לה תשובה. כיצד תנהג/י?

1
done
נערך לפני 3 שנים
by
מיין לפי

מה המשפט הנכון מבין כל המשפטים הבאים:

1
done
by
מיין לפי
by שירה סופר
שירה סופר 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
*ע"פ גישת המשפט הפוזיטיביסטי תנאי לתוקפה של נורמה משפטית היא שהיא התקבלה בחוק-> קיבלה רוב. *גישת משפט הטבע הקלאסי מקבלת את דרישות המוסריות, לא שוללת כי על פיה "חוק בלתי צודק איננו חוק". *המשפט משויך למשפט הטבע.
by

איזה משפט נכון מבין המשפטים הבאים:

1
done
by
מיין לפי