Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כיצד פועל מודל הזרימה הדו שלבי?

1
done
by
מיין לפי

מי הם מנהיגי הדעה?

1
done
by
מיין לפי

מנהיגי דעה מרבים להיחשף לתקשורת בתחום או נושא מסוים, חשיפה מוגברת זו היא שהופכת אותם לשירות מודיעין, למעשה הם חלק מהציבור אך שונים ממנו רק מעצם חשיפה זו. הם אנשים בקיאים בתחומם, ומקור השפעתם הוא הדמיון למונהגים שלו והיחסים הראשוניים שלו עמם, אין להם אינטרסים אישיים והם יכולים להיות מונהגים בעצמם בנושאים אחרים.

1
mood
by
מיין לפי

מהו היתרון של מנהיג הדעה כמקור השפעה?

1
done
by
מיין לפי

על פי כץ, מהם הממצאים העיקרים מהמחקר ומהם משמעותם? יותר מתשובה אחת

1
done
done
done
by
מיין לפי

על פי כץ, מה הכוונה ב"כוחה של ההשפעה האישית"? יותר מתשובה אחת

1
done
done
by
מיין לפי

על פי כץ, "זרימת ההשפעה האישית": הנושא שאליו נוגעת ההשפעה קובע במידה רבה מי המנהיג ומי המונהג, דמות המנהיג היא זו שקובעת, אדם הופך מנהיג באמצעות האנשה של ערכים מסוימים, כמו מראה חיצוני, מאפיינים דמוגרפיים, זהות, מיומנות, ומיקומך החברתי. כץ מסכם כי על מנהיג להיות בעל מיומנות, מיקום חברתי אסטרטגי, ונקבע לפי ערכים מסוימים והאנשתם.

1
done
by
מיין לפי

לפי כץ, למרות המגוון הרחב של הנושאים שהם עוסקים בו, המחקרים שנסקרו הם דוגמא להמשכיות והצטברות במערך המחקר ובמחויבות התיאורטית

1
done
by
מיין לפי

לפי כץ, התפקיד של מנהיג דעה הוא להנהיג ולא להיות מתווך בין אמצעי התקשורת לחברי הקבוצה, רוב מנהיגי הדעה יושפעו אך ורק מאמצעי התקשורת, ולא יהיו מושפעים מהחברה שלהם, מנהיגי הדעה הם מנהיגים ולא מונהגים.

1
done
by
מיין לפי

על פי כץ: השערת הזרימה הדו שלבים מדגישה את היחסים הבין אישיים כערוצי תקשורת, אך מן המחקרים ניתן לראות כי הם משפיעים על קבלת ההחלטות בשתי דרכים נוספות. לכן, היחסים הבין אישיים מהווים ערוצי תקשורת, מקורות ללחץ חברתי ומקורות לתמיכה חברתית. כל אלו מקשר בין היחסים הבין-אישיים לבין תהליך קבלת ההחלטות בדרך שונה.

1
done
by
מיין לפי