Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ירידה ברמות אינסולין באדם בריא תוביל ל:

1
done
by
מיין לפי

תינוק הגיע למיון מחוסר הכרה עם גלוקוז נמוך ופני בובה. לאחר מתן גלוקוז התאושש. נבדק חשד לפגם בG6pase. נלקחה דגימת ביופסיה ובדקו את פעילות האנזים. להלן התוצאות: חוסר פעילות לפני ואחרי ההקפאה. מה המסקנה?

1
done
by
מיין לפי

בדקו פעילות של האנזים HMG -coA Reductase בנוכחות ריכוזים עולים של LDL איזה גרף מתאר את הפעילות נכונה?

1
done
by
מיין לפי

אדם חולה בן 45 הסובל מהשמנת יתר (obesity) מגיע למיון. בבדיקת דם לאחר צום של לילה נצפו בדמו רמות גבוהות של גלוקוז מעל 140 mg. הרופא חושד כי ייתכן והייתה תקלה בבדיקת המעבדה, ומשווה בדיקה נוספת של המטופל עם בדיקה של בריא שנעשתה לפני חודשיים. לפי התוצאות המובאות בגרף ניתן להבין כי בדמו של החולה:

1
done
by
מיין לפי

האנזים PDH מזרז את הריאקציה של הפיכת פירובט לאצטיל קו A מה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי

ביופסיית שריר של חולה הסובל מחולשת שרירים הודגרה עם ח"ש C18:0 מסומנת ראדיואקטיבית (כל הפחמנים) ונבדק שחרור CO2 מסומן. בניסוי המשכי (שלא מצג) ניסו במעבדה לבחון האם בתוספת קרניטין לריאקציה תעלים או תקטין את הפער בין דגימת החולה לביקורת. איזה משפט נכון?

1
done
by
מיין לפי

לכוח המחזר תפקיד קריטי בתהליכים מטבוליים וביצירת אנרגיה. תהליכים אנזימטיים רבים במיטוכונדריה ובציטופלסמה מנצלים כוח מחזר ולא יכולים להתקיים בלעדיו. כיצד NADH עובר בין המיטוכונדריה לציטופלזמה.

1
done
by
מיין לפי

תינוק זכר בן חודש, מראה סימני פגיעה של מערכת העצבים ועליה בלקטט (לקטיק אצידוזיס). בדיקה אנזימטית של פעילות PDH שנבדקה בליזאט מתרבית תאים פיברובלסטים של בריא וחולה (אשר טופלו בריכוזים שונים של תיאמין) הראתה את התוצאות המתוארות בגרף. מה נכון ביותר לגבי החולה?

1
done
by
מיין לפי

נבדקה פעילות האנזים ACC בנוכחות מטבוליטים שונים. מה הממצא הצפוי:

1
done
by
מיין לפי

איזה מטבוליט מאפיין את העקומה Y ?

1
done
by
מיין לפי