Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מסגרת דגימה היא: יש לבחור תשובה אחת:

1
done
by
מיין לפי

חברת "קוגניציה" מעוניינת לצאת במסע פרסום עבור משחק מחשב חדש שפיתחה לשיפור זיכרון. במטרה לבחון האם ההשקעה במסע הפרסום כדאית, החליטו על בחינתו במדגם מייצג של קהל היעד. ההנחה היא כי יש שוני ברצון לרכוש את המוצר בגילאים שונים ותחת יכולת כלכלית שונה. עפ"י אילו פרמטרים כדאי לדגום את המדגם מהאוכלוסייה?

1
done
by
מיין לפי

שימי, מנהל השיווק של חברת תוכנה מתחרה, מעוניין לבחון פוטנציאל חדירה לשוק של משחק חדש שפותח בחברה. לשם כך, הציב מקרית עמדת מחשב עם המשחק החדש בכניסה למספר חנויות מחשבים ברחבי הארץ. בכל עמדה נכח נציג החברה אשר ביקש מבאי החנות לנסות את המשחק החדש ולמלא סקר כוונת רכישה. באיזו שיטת דגימה מדובר?

1
done
by
מיין לפי

מנכ"ל חברת סעדיה בע"מ, המספקת שירותי קייטרינג לאירועים, מעוניין לבחון את הקשר בין רמת הסימפטיה של המלצרים לבין שביעות רצון הלקוחות מהמזון. לשם כך דגמה החברה אקראית, 10% מהאירועים אותם הסעידה בשנה האחרונה. בכל אירוע שנדגם, התבקשו כל המשתתפים למלא שאלונים בנוגע לרמת הסימפטיה שהפגינו המלצרים ובנוגע לשביעות רצונם מהמזון. באיזה סוג דגימה השתמש מנכ"ל החברה?

1
done
by
מיין לפי

לורה היא מנכ"לית של רשת מסעדות גורמה בצרפת. היא מעוניינת ליצור תפריט חדש למסעדות. במטרה לבחון את התאמת התפריט החדש ללקוחות קבועים ופוטנציאליים היא החליטה לנסות אותו במדגם מקרי של 100 לקוחות קבועים של סניפיה בפאריז. לקוחות אלה טעמו מזון שהוכן בהתאם לתפריט החדש. בתום הארוחה נשאלו הלקוחות האם הם שבעי רצון מהארוחה. באיזו שיטת דגימה נקטה לורה?

1
done
by
מיין לפי

בחברת הפקות מסוימת הניחו כי יצירת מעורבות של הקהל בליהוק שחקנים להפקה, תגרום לעליה בתחושת המחויבות של הקהל לצפות בה. כך יכולה החברה ללהק שחקנים לא מוכרים ולחסוך בעלויות. חברת ההפקות שכרה את שירותיה של חברת סקרים שערכה סקר טלפוני בקרב הצופים והגיעה למסקנה כי הנחת החברה נכונה. אחד מאנשי חברת ההפקות טען: "זה שהם אמרו לכם בטלפון שהם יגיעו, לא מבטיח לי שזה מה שאני אראה בקופות". על מה מערער איש ההפקה?

1
done
by
מיין לפי

חברת פתרונות תכנה מעוניינת לבחון כדאיות של כניסה לשוק חדש. לשם כך היא עורכת סקר בשלושה תחומים: מיפוי המתחרים ופעילותם העסקית, סקר שביעות רצון צרכנים מהמוצרים הקיימים בשוק וסקר כוונות רכישה עתידית. התגלה קשר בינוני-חזק בין שביעות הרצון מהמוצרים הקיימים בשוק לבין כוונות הרכישה העתידיות. מה משמעותו?

1
mood
by
מיין לפי

מהימנות שאלון כוונות הרכישה הוא 0.6. מה משמעות הציון?

1
done
by
מיין לפי

כיצד תמליצו למחברי שאלון שביעות הרצון מהמוצרים לבחון את מהימנותו?

1
done
by
מיין לפי

ארגון "המדביר החביב" מתמחה במתן שירותי הדברה ללקוחות פרטיים ועסקיים. פעם בחצי שנה, מתקיימת בארגון הערכת ביצועים מקיפה. הערכת הביצועים כוללת מילוי שאלון ע"י כל עובד בנוגע לאיכות ביצועיו, מילוי שאלון זהה ע"י המנהל של העובד והערכה סוציומטרית של ביצועי כל עובד ע"י כלל העובדים בקבוצת העבודה. מהימנות השאלון הסוציומטרי היא 0.71. מה משמעות הציון?

1
done
by
מיין לפי