Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מהי תרכובת בעלת זיקה גבוהה ביותר לקולטן גרעיני RXR?

1
done
by
מיין לפי

להלן 2 טענות: טענה 1: כשחומצה רטינואית נישאת לגרעין על ידי חלבון CRABP, היא בסבירות גבוהה מתחברת לקולטן PPAR beta-delta. טענה 2: דימריזציה של קולטן RXR לקולטן PPAR beta-delta תגרום לדיכוי אפופטוזיס.

1
done
by
מיין לפי

כיצד פועל המנגנון בו חומצה רטינואית מעכבת את מחזור התא?

1
done
by
מיין לפי

איזו מבין השערות לגבי תפקידו של ויטמין A התבררה כנכונה?

1
done
by
מיין לפי

באיזה מהתגובות משתתף האנזים alcohol dehydrogenase (ADH)?

1
done
by
מיין לפי

מה תפקידם של חלבונים ממשפחת ZnT?

1
done
by
מיין לפי

מה נכון לגבי השפעת ויטמין A על מחזור התא?

1
done
המעבר בין G1 ל-S: מעבר זה תלוי בפקטור שנקרא E2F שבדר"כ קשור ל-Rb אשר מהווה מנעול למעבר התא לשלב הבא. אז איך בכל זאת מבוצע מעבר לשלב הבא? כשרמות החלבון cyclin D עולות, הוא משפעל את CDK4 שמזרחנת את Rb וכך הוא מתנתק מ-E2F. כאשר E2F חופשי, הוא יכול להעביר את התא לשלב ה-S. לכל ציקלין עם הקינאזה שלו, יש גם חלבון inhibitor (במעבר בין G1 ל-S הוא נקרא P16), אשר מעכב את פעילות הקינאזה (iCdk) ובכך מבקר את המעברים משלב אחד לשלב השני. איך כל זה קשור לויטמין A? החומצה הרטינואית (=הויטמר הפעיל ביותר של ויטמין A בגרעין) מפחיתה את הביטוי של cyclin D ובנוסף מגבירה את הביטוי של מעכבי הקינאזות (iCdk) בכך שהיא מונעת מהם ללכת לפרוטאוזום-המקום בו החלבונים מתפרקים.
by
מיין לפי

מה נכון לגבי מטבוליזם של ויטמין A במערכת הראייה?

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

חברת מזון רוצה ליצור תיסוף לויטמין A, מה עליה לעשות?

1
done
by
מיין לפי

חוקר מתכנן לייצר מזון חיות לצורך שיפור סטאטוס ויטמין A בגוף החיה. על מנת להגיע למטרה, הוא מעשיר את המזון בביטא קארוטן. איזור הוראות היית נותן לחוקר?

1
done
מה מעכב את יעילות ספיגת הקרוטנואידים? 1. הימצאות הקרוטנואידים בדפנות הצמחים ובמטריקס, שאלו הם חלקים שגוף האדם אינו יודע לעכל. 2. אצל אנשים שלא סופגים שומנים באופן מיטבי, השומנים שלא מתעכלים ממשיכים החוצה וסוחבים איתם חלק מהקרוטנאוידים כך שהם בכלל לא מתארגנים כטיפות שומן. 3. עודף סיבים תזונתיים פוגע ביעילות ספיגת טיפות השומן אל תאי המעי. 4. ישנה תחרות בספיגת הקרוטנואידים בינם לבין עצמם כך שמנות גדולות של ליקופן (לא פרו ויטמין A) לדוגמה יכולות להוריד את שיעור הספיגה של בטא-קרוטן (פרו ויטמין A).
by
מיין לפי