Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחיסון פעיל האדם המחוסן מקבל:

1
done
done
done
by
מיין לפי

כלבת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הכלבת. הנגיף גורם לזיהום חמור הפוגע במוח ובמערכת העצבים וגורם למוות כמעט בכל המקרים. אדם שננשך על ידי חיה החשודה כנגועה בכלבת מקבל גם חיסון פעיל כנגד כלבת וגם חיסון סביל. הסיבה למתן החיסון הסביל הינה:

1
done
by
מיין לפי

בחיסונים כנגד נגיף הקורונה, המיוצרים על ידי חברת פייזר ומודרנה, נעשה שימוש במולקולות mRNA המוזרקות לתאים לשם יצירת חלבון ה spike- ממעטפת הנגיף SARS-Cov-2 ועל ידי כך לייצר תגובה חיסונית כנגדו. , המשמעות של משפט זה היא:

1
done
by
מיין לפי

הגנה על הגוף מושגת באמצעות שלושה קווי הגנה. קו ההגנה הראשון כולל את העור והריריות; קו ההגנה השני כולל תאים בולעניים, הפרשת חלבונים בעלי פעילות אנטי-מיקרוביאלית, תגובה דלקתית ועליית חום; קו ההגנה השלישי כולל הפעלת התאים הלבנים של מערכת החיסון (לימפוציטים), נוגדנים ותאי זיכרון. ההבדל העיקרי בין שלושת קווי ההגנה הוא:

1
done
by
מיין לפי

אוכלוסיית ישראל חוסנה בחיסון של חברת פייזר, המבוסס מולקולת mRNA. החיסון של פייזר הינו:

1
done
by
מיין לפי

היא תורה הדוגלת ב: Eugenics

1
done
by
מיין לפי

בסרט "מה קורה בגאטאקה", קבלה למקומות עבודה יוקרתיים מתבצעת על סמך:

1
done
by
מיין לפי

Genome Wide Association Studies (GWAS) הם מחקרים המשמשים לזיהוי גנים חדשים הנמצאים בקורלציה למחלה או סינדרום כלשהו. בטכנולוגיה זו מתבצעת השוואה בין מגוון גדול של המופעים השונים של SNPsבדנ"א של:

1
done
by
מיין לפי

המונח SNPs (Single Nucleotide Polymorphisms) מתאר מצב בו בנקודות מתועדות לאורך הגנום לחלק מהאוכלוסייה מופיע נוקלאוטיד אחד ואילו ולאחרים נוקלאוטיד אחר. ניתן לומר ש:

1
done
by
מיין לפי

במהלך השנים נעשה שימוש נרחב בדגימות דנ"א באוכלוסיית איסלנד על מנת לזהות סמנים גנטיים של מחלות. איסלנד נחשבת כגן עדן לגנטיקאים כיוון שמתקיים בה שילוב נדיר בין:

1
done
by
מיין לפי