Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במחקר מעקב של 10 שנים נמצא כי היארעות סוכרת מסוג 2 גבוהה יותר בקרב נשים שעברו סוכרת הריון. מה חשוב לבדוק לפי שניגשים לחישוב הסיכון בשתי הקבוצות?

1
done
by
מיין לפי

למחלה X יש משך של 15 שנים בממוצע והיארעות נמוכה (5 מקרים למאה אלף שנות אדם). למחלה Y יש משך של 5 שנים בממוצע והיארעות נמוכה (5 מקרים למאה אלף שנות אדם). אם נשווה את מחלה X למחלה Y אפשר לצפות שלמחלה X יהיה:

1
done
by
מיין לפי

מבין העובדים במפעל דגים שהלכו לעולמם, 30% מכל מקרי המוות היו הודות לאוטם שריר הלב. מבין העובדים במבשלת בירה שהלכו לעולמם, רק 10% מכל מקרי המוות היו הודות לאוטם שריר הלב. חוקרים הסיקו שהסיכון למוות מאוטם שריר הלב היה גבוה יותר בקרב עובדים במפעל הדגים מאשר במבשלת הבירה. מסקנה זו היא:

1
done
by
מיין לפי

איזה מבין הבאים יכול להוריד את שיעורי ההמצאות של המחלה?

1
done
by
מיין לפי

שיעור התמותה הגולמי (crude mortality rate) למוות משבץ מוחי = 150 מקרים למאה אלף נפש לשנה. אם מכפילים שיעור זה בתוחלת החיים הממוצעת באוכלוסיה, התוצאה המתקבלת שווה ל:

1
done
by
מיין לפי

מספר מחקרים מצאו כי כ-85% מכלל מקרי סרטן הריאות נגרמים כתוצאה מעישון. זו דוגמה ל:

1
done
by
מיין לפי

השאלות הבאות מתייחסות לגרף הבא (מתוך Seshadri et al, Stroke. 2006;37:345-350) המציג סיכון מצטבר לשבץ לאורך החיים (היארעות מצטברת) בקרב נשים (A), וגברים(B), בעוקבת Framingham. הסיכון המוחלט למוות משבץ גבוהה יותר בנשים מאשר בגברים:

1
done
by
מיין לפי

לפי הגרף הבא (מתוך Seshadri et al, Stroke. 2006;37:345-350) המציג סיכון מצטבר לשבץ לאורך החיים (היארעות מצטברת) בקרב נשים (A), וגברים (B), בעוקבת Framingham. צפיפות ההיארעות של שבץ בגברים גבוה יותר בגילאי 90-100 מאשר בגילאי 70-80:

1
done
by
מיין לפי

מה משותף לשיעור ההיארעות ושיעור ההמצאות מחלה?

1
done
by
מיין לפי

אצל 10,000 חולים שהוקרנו נגד גזזת התפתחו במהלך מעקב 12 מקרי ממאירות של בלוטת התריס. בקבוצת הביקורת של 10,000 איש שלא הוקרנו אירעו 3 מקרים בלבד של המחלה. מה נכון?

1
done
by
מיין לפי