Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

על שם מי קרויה רשת בתי הקפה "סטארבאקס"?

1
done
החברה קרויה על שם סטארבק, גיבור הספר מובי דיק
by
מיין לפי

אם יום העצמאות נחגג ביום שלישי, זה אומר שהוא...

1
sentiment_very_satisfied
על פי כללי הלוח העברי ה' באייר יכול לחול רק בימים שני, רביעי, שישי ושבת. אם חל בימים שישי או שבת, מקדימים את יום העצמאות ליום חמישי, כדי לא לחלל שבת. אם חל ביום שני, דוחים אותו ליום שלישי כדי שערב יום הזיכרון לא יחול במוצאי שבת.
by
מיין לפי

מאיזו שפה מקור המילה "אלכוהול"?

1
done
בעבר המצרים הפיקו אבקות שונות שכונו "כוחול", ששימשו לבישום ולאיפור (בדומה ל"כחל"). הערבים כינו את האלכוהול בשם "אל-כוחול", בשל הדמיון הרב בין תהליך ייצור האבקה לבין תהליך הפקת האלכוהול.
by
מיין לפי

במתמטיקה- מי גילה את הכלל לחישוב גבולות שצורתם אינה מוגדרת ע"י גזירה?

1
done
הכלל נקרא "כלל לופיטל" אך מי שגילה אותו היה ברנולי. לופיטל, שהיה איש עשיר, חתם ב-1694 על עסקה עם ברנולי, לפיה ישלם לו 300 פרנקים לשנה, בתמורה לבלעדיות על תגליותיו. הכלל הופיע לראשונה בספר לימוד של חשבון אינפיניטסימלי שכתב לופיטל, ולכן נקרא על שמו. ב-1704, לאחר מות לופיטל, פרסם ברנולי את דבר העסקה, וביקש הכרה בכך שהוא גילה את הכלל.
by
מיין לפי

מהי "אות מתה"?

1
done
by
מיין לפי

מי היה קיסר רומא הראשון?

1
done
אוגוסטוס קיסר היה בנו המאומץ של יוליוס קיסר ששלט ברומא לפניו, אך למרות שמו, תוארו הרשמי של יוליוס קיסר היה דיקטטור, ולא קיסר.
by
מיין לפי

באיזו מדינה לא כיהנו בו זמנית נשיא וראש ממשלה בני אותה המשפחה?

1
done
לך קצ'ינסקי וירוסלב קצ'ינסקי, היו תאומים זהים שכיהנו במקביל כנשיא וכראש ממשלת פולין בין השנים 2006–2007. סירימאבו בנדרנאיקה, כיהנה כראש ממשלת סרי לנקה ובין השנים 1994–2000 כיהנה במקביל אליה בתה צ'נדריקה קומרטונגה כנשיאה.
by
מיין לפי

מה מהבאים לא קיים?

1
done
דקה מעוברת היא דקה שהתווספה לה שנייה אחת כדי לשמור על תיאום בין הזמן האטומי הבינלאומי לזמן האוניברסלי המתואם, שאינם מסונכרנים לגמרי עקב תנודות והאטות לא אחידות בקצב תנועת כדור הארץ. היא נעשית כדי למנוע מהפער לעלות על 0.9 שניות, דבר שקורה אחת לכמה שנים. למעשה, כאשר מעוברת דקה, תתווסף לשעונים השנייה UTC ‏23:59:60 שתבוא אחרי UTC ‏23:59:59 ולפני UTC ‏00:00:00 של היום הבא, ובכך תעכב אותו למשך שנייה.
by
מיין לפי

מתי התרחשה הכרזת העצמאות של ארגנטינה?

1
done
25 במאי מצויין כ"יום המהפכה", ולא יום העצמאות, כיוון שעד לשנת 1816 ארגנטינה העמידה פני נאמנות למלך ספרד, ורק בשנה זו העזה לצאת כנגד המלך והכריזה על עצמאותה.
by
מיין לפי

מהו ה- "דראקולין"?

1
sentiment_very_satisfied
כך נקרא גליקופרוטאין (חלבון עם התמרת סוכר) המצוי במין של עטלף הניזון מדם, ומעכב את קרישת הדם. (נקרא על שם דרקולה)
by
מיין לפי