Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כל המשפטים הבאים נכונים לגבי הנוירונים ב Reticular Nucleus למעט:

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

מהנלמד בשיעור נצפה לכך שבמהלך חלק משלבי השינה ולעתים בשלבי הערות, בהם קלט סנסורי אינו מעובד בצורה מדוייקת, הנוירונים בתלמוס ימצאו בעיקר ב-Tonic mode. יש לבחור תשובה אחת:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים אינו נכון לגבי ההיפופיזה ?

1
done
by
מיין לפי

סמן - נכון/לא נכון. בהיפותלמוס קיימים נוירונים הרגישים באופן ישיר לשינויים פיזיולוגיים שונים בגוף. רגישות זו מתאפיינת בכך שחשיפת נוירונים אלו לשינויים פיזיולוגים מובילים לשינויים בתדר הירי של הנוירונים. יש לבחור תשובה אחת:

1
done
by
מיין לפי

אילו סוג תאים לא ניתן למצוא בגרעיני ההיפותלמוס?

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

diabetes insipidus זהו מצב קליני בו יש אובדן רב של נוזלים, צמא וצריכה מוגברת של מים, סמנו את כל המבנים שפגיעה בהם עשויה להוביל מצב זה:

1
done
נזק שיוביל להפרשת ההורמון ADH ע"י הנוירוהיפופיזה יוביל לסינדרום זה. תופעה זו עשויה להיגרם גם כתוצאה מפגיעה בקולטנים ל ADH בכלייה (לרוב מסיבות אוטואימוניות) ###### עדכון ניקוד: פגיעה זו עשויה להיגרם כתוצאה מנזק לתאים ה magnocellular הנמצאים בחלק הקדמי של ההפותלמוס - וספציפית בגרעינים Paraventricular nucleus & Supraoptic nucleus כיוון שהייתה טעות בניקוד בחירה באחת האפשרויות - נזק לתאים בחלק האחורי\tuberal לא תוריד ניקוד וינתן 100 ניקוד על התשובה נזק לנוירוהיפופיזה התשובה הנכונה: נזק לנוירוהיפופיזה
by
מיין לפי

בהיהפותלמוס ישנם מנגונונים המגיבים לשינוי בטמפרטורת הגוף - לעליה או ירידה בחום הגוף, סמנו את האפשרויות הנכונות:

1
done
done
done
by
מיין לפי

הקלט להיפותלמוס מגיע מהמבנים הבאים, למעט:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

תוצאות המחקר Aberrant food reward in AN (2011) שנלמד בכיתה, מדגימות את התבנית הבאה:

1
mood
תגובות מוחיות במעגלי התגמול ומעגלים קוגניטיביים לא השתנו במהלך רעב ושובע אצל קבוצת אנורקסיות שהחלימו – מעגלים דורסליים (קוגנטיביים) הם הדומיננטיים תמיד, בעוד בקרב קבוצת ביקורת – בעת רעב יש עליה בפעילות במעגלי תגמול, ובעת שובע יש עליה בפעילות במעגלים קוגניטיביים. לכן אף אחת מהתשובות שהוצגו פה אינה נכונה.
by
מיין לפי

על פי התיאוריה של MacLean לתפיסת רגש:

1
done
by
מיין לפי