Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לאחרונה, צרכן של יוגורט דנונה הציע לחברת שטראוס גרסת יוגורט "הפוכה" בה החלק הגדול של הקופסה מכיל את השוקולד והחלק הקטן את היוגורט (ראו תמונה). שטראוס התייחסו לרעיון ושקלו את העניין של יוגורטים "הפוכים" ברצינות. זוהי דוגמא לפיתוח מוצרים חדשים בשיטת:

1
done
by
מיין לפי

חברה לשיווק משקפי שמש מתקשה למכור את המותג שלה בגלל התחרות הרבה מול מותגים מובילים. החברה החליטה למצב עצמה מחדש ולהיתפס כמוצר להמונים אשר יימכר במחיר מוזל בתחנות דלק וחנויות קטנות בקרבת הים. אם המהלך המתוכנן יצליח, החברה ככל הנראה תעשה מעבר בתפיסת המוצר שלה מ____________ ל___________.

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים מתאר מצב של 'קוצר ראייה שיווקי' (marketing myopia)?

1
mood
by
מיין לפי

כאשר אנו מחליטים לרכוש מוצרים, אנו מושפעים מגורמים:

1
sentiment_very_satisfied
done
done
done
by
מיין לפי

ראינו בשיעור על מחקרי שוק (ובקריאת החובה MASCOTS MATTER) כי מחקר שוק מקיף מצא שמגדר וגזע מיוצגים באופן לא שוויוני בדמותגים (mascots) של מוצרים בארה"ב. כאמור, מחקר זה עשה שימוש ב:

1
done
by
מיין לפי

קמפיין תקשורתי למוצר יהיה מוצלח רק אם בעקבות הקמפיין:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

לקראת חג השבועות, שלוש מסעדות שונות בבאר שבע, המוכרות פיצה לתושבי האזור פתחו במקביל בקמפיין שיווקי באינסטגרם. במסגרת הקמפיין שלושת המסעדות מציעות משלוח בחינם ללקוחות שמזמינים פיצה ישירות מהאתר שלהן (ניתן להגיע לאתר המסעדה ע"י לחיצה על הפרסומת באינסטגרם). המסעדות השקיעו בפרסום תקציב זהה ולאחר החג מסתבר ש 50,000 משתמשי אינסטגרם נחשפו לכל אחד מהקמפיינים (ראו שורה ראשונה בטבלה למטה). בנוסף, מובאים נתונים על שיעור ההקלקות על הפרסומות, מס' המבקרים באתר כל מסעדה, יחסי ההמרה, וסה"כ הזמנות של פיצות שהתקבלו במהלך החג, לכל מסעדה. ע"פ הנתונים בטבלה והנלמד בכיתה, לאיזו מסעדה הייתה (1) הפרסומת הכי אטרקטיבית באינסטגרם ולאיזו מסעדה יש (2) את אתר האינטרנט הכי אטרקטיבי?

1
done
by
מיין לפי

"נוח-לי" הנו יצרן מזרנים ישראלי (המפעל בישראל) אשר משווק את מוצריו ללקוחות במזרח התיכון, באירופה, ובצפון אמריקה. למדנו כי תמחור גיאוגרפי מביא בחשבון את עלויות השילוח מהיצרן ללקוחותיו. חנות מזרונים ישראלית המעוניינת למכור מזרוני "נוח-לי" וממוקמת קרוב מאד למפעל המזרונים של "נוח-לי" לרוב תעדיף כי התמחור הגיאוגרפי של היצרן יהיה: סמנו את התשובה הנכונה ביותר.

1
done
by
מיין לפי

עם פתיחת קיץ 2020, חברת קוקה-קולה השיקה משקה חדש - קוקה-קולה זירו בטעם מנגו (ראו תמונה). זוהי דוגמא ל:

1
done
by
מיין לפי

בשנת 1967 חברת פורד הוציאה את הדגם הראשון של "מוסטנג" (רכב ספורט). לפני החלטת החברה על התכונות של המכונית, ביצעה פורד סקר לקוחות לצורך הבנה מעמיקה של הצרכנים. באיזו גישה בחרה חברת פורד לפעול?

1
done
by
מיין לפי