Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בכיתה הוצגו מספר מודלים לחישוב חידור (הורטון, SCS ,קוסטיאקוב, גרין ואמפט, פיליפ) שכולן נכללו תחת הקבוצה "חידור הורטוני". לעומתן הוצגה שיטה אחת (השיטה האוסטרלית) כדוגמה לחידור שאינו "הורטוני". מה ההבדל הבולט ביותר בין חידור הורטוני וחידור לא הורטוני?

1
done
by
מיין לפי

נתונים שני אגני היקוות שההתנהגות שלהם מיוצגת ע"י שתי הידרוגרמות הבאות (ההבדל היחיד ביניהן הוא משך הגשם על בסיסו נבנו ההידרוגרמות). עבור גשם בעוצמה מסויימת (זהה לשני האגנים) שמשכו קצר ממשך הגשם של הידרוגרמה א', איזה אגן ייצר ספיקה מירבית גבוהה יותר ואיזה אגן ייצר נפח נגר גדול יותר?

1
done
by
מיין לפי

נתונות שלוש הידרוגרמות יחידה במונחים מנורמלים ופרופורציונאליים (להבהרה, בסיס המשולשים וגובהם, וכן גודל הריבוע של הגשם, זהים). עבור גשם ארוך מאד (ארוך יותר מזמן הריכוז של אגן ההיקוות), איזו מהשלוש תייצר ספיקה גבוהה יותר?

1
done
by
מיין לפי

בזרימה טורבולנטית בצינור בזרימה בחתך מלא, כאשר הקורדינטה x הינה בכיוון הזרימה ו y הינה מדופן הצינור למרכזו: איזה מההיגדים הבאים נכון?

1
done
done
by
מיין לפי

נתונים שני אגני היקוות זהים בשטחם ובכל תכונותיהם למעט: א) הראשון מוארך והשני (בקירוב) עגול; ב) בראשון יש קרקע חרסיתית ובשני קרקע חולית. על שני האגנים יורד גשם ממושך מאוד בעוצמה קבועה (וזהה בין שני האגנים). איזו מהקביעות הבאות היא הנכונה ביותר?:

1
done
by
מיין לפי

נתון אקוויפר כלוא ובו זרימה תמידית משמאל לימין, שהמוליכות ההידרולית בחלקו השמאלי גבוהה מהמוליכות בחלקו הימני. האם קו העומד לאורך האקוויפר יהיה:

1
done
בטופס המבחן הם כתבו קמור עם ציור של קעור וקעור עם ציור של קמור. התשובה הנכונה היא קעור (הקעור האמיתי) מוליכות הידרולית טובה =הפסד עומד נמוך (וההפך כמובן) הפסד העומד הוא השיפוע של קו העומד כלומר נתחיל עם שיפוע קטן ונתקדם לשיפוע גדול (מתאים בדיוק לקעור)
by
מיין לפי