Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מי מסוגי האקסונים המהיר ביותר?

1
done
by
מיין לפי

יחס בין קוטר האקסון ומהירות העברה של פוטנציאל פעולה

1
done
by
מיין לפי

סינפסה חשמלית 1. מעבירה גירוי חשמלי מהציטופלסמה של תא אחד אל הציטופלסמה של התא השני דרך gap junctions בשני הכיוונים. 2. מופיעות בעיקר בשריר חלק, שריר לב, ובין נוירונים לתאי גליאה. 3. מעבר של מידע מתא אחד לשני לתא הוא מהיר מאוד. 4. לעיתים רחוקות excitatory (מעוררות).

1
done
by
מיין לפי

רוב הסינפסות במערכת העצבים, לא מעבירות את הגירוי החשמלי באמצעות חומרים כימיים (Neurotransmitters).

1
done
by
מיין לפי

צומת עצב – שריר Neuromuscular junction

1
done
by
מיין לפי

מבנה הסינפסה הכימית: 1?

1
done
by
מיין לפי

הסיגנל הנוצר בתא הפוסט סינפטי הוא חד כיווני והוא מעורר או מעכב.

1
done
by
מיין לפי

סינפסות: 1. סינפסה כימית מתקשרת באמצאות נוירוטרנסמיטר 2. סינפסה חשמלית חד כיוונית 3. סינפסה חשמלית תמיד מעוררת 4. סינפסה כימית מהירה מחשמלית 5. אין יכולת לווסת סינפסטה חשמלית 6. בשונה מסינפסה חשמלית הסינפסה הכימית פלסטית. 7. בשתי הסינפסות יש יכולת מודולציה והגברה.

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי
by Gil Dinnar
Gil Dinnar 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
סינפסה חשמלית היא דו-כיוונית
by

להלן תכונות של נוירוטרנסמיטור: 1. מיוצר ונאגר בתא הpost-synaptic. 2. חייב להיות מופרש מהתא ה pre-synaptic כדי להשפיע על התא הpost-synaptic. 3 3. צריך להיות מסולק מה synaptic cleft ע”י מנגנון ספציפי. 4. חומרים אגוניסטים (agonists) לעכב את השפעתו. 5. חומרים אנטגוניסטים antagonists)) לעכב את השפעתו. מה הם המשפטים הנכונים?

1
done
by
מיין לפי

מה הסדר הנכון? א) קשירת נוירוטרנסמיטר יוזמת תגובה בתא הפוסט-סינפטי. ב) נוירוטרנסמיטר מתפזר על פני השסע הסינפטי ונקשר עם קולטנים על התא הפוסט-סינפטי. ג) הדפולריזציה פותחת ערוצי Ca2+ מגודרים במתח ו-Ca2+ נכנס לתא. ד) כניסת סידן מפעילה אקסוציטוזה של תוכן שלפוחית סינפטית. ה) פוטנציאל פעולה מנטרל את מסוף האקסון.

1
done
by
מיין לפי