Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

חוקרת שיערה כי סטודנטים באקדמית תל אביב יפו חכמים יותר מסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. לצורך המחקר החוקרת העבירה מבחן במתמטיקה לסטודנטים בשני המוסדות. החוקרת קיבלה תוצאה מובהקת במבחן t למדגמים ב"ת והסיקה כי השערתה אוששה. משה, סטודנט באקדמית תל אביב יפו מחה על כך שהמחקר מוציא שם רע למכללה שלא בצדק. מה מהבאים נכון?

1
done
2- תוקף פנימי. המסיבה והעייפות הן ארטיפקטים. 3- כלל הנבחנים נבחנו באותם תנאים ולכן לא יכול להיות שההבדל בין הקבוצות נובע מהבדל בתנאים. 4- אם כבר אז תוקף המסקנה הסטטיסטית וגם זה לא בהכרח.
by
מיין לפי

חוקר רצה לבדוק כיצד מגדר משפיע על דימוי גוף. הוא התייעץ עם עוזרת המחקר שלו לגבי מערך המחקר והיא אמרה שלדעתה המחקר אינו בר ביצוע כיוון שלא ניתן לתפעל את המשתנה "מגדר". החוקר התעקש ושאל את החוקרת הראשית במעבדה שאמרה לו שהמחקר אכן בר ביצוע. מי מהשתיים צודקת?

1
done
1. ניתן- במערך קוואזי ניסויי שבו שולטים בכמה שיותר משתנים מתערבים. 2. יש צורך להסיק סיבתיות שכן הוא שואל על ההשפעה של מגדר על... 3. מערך קוואזי ניסויי הוא המתאים ביותר לבחינת משתנים שאינם ניתנים לתפעול
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון?

1
done
1. תוקף פנימי נמוך כי לא ניתן לשלוט בתנאי הניסוי ובמשתנים מתערבים 2. תוקף חיצוני גבוה כיוון שהוא נעשה בסביבה טבעית 3. מאפשר כי ניתן להשוות בין מודלים לפי התוצאות שקיבלנו
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון לגבי מדגם קטן?

1
done
לפי הנוסחה לחישוב ציון t (הפרש ממוצעים חלקי האומד לסטיית התקן חלקי שורש n) ניתן לראות כי הגדלה של n מביאה ל-t קיצוני יותר, כלומר סיכוי גבוה יותר לדחות את HO, משמע עוצמת מבחן גבוהה יותר
by
מיין לפי

כיצד נסמן את המקדם המתוקנן של הנתיב העקיף?

1
done
במודל של תיווך, הנתיב העקיף מתייחס לחלק של C שנובע מקיומו של משתנה שלישי
by
מיין לפי

חוקרות בדקו את הקשר בין מוטיבציה לבין הצלחה אקדמית. הן גילו כי קיים קשר חיובי, אך חשדו כי המצב סוציו- אקונומי של הנבדקות קשור אף הוא לשני המשתנים. חוקרת א' טענה כי לפי הספרות, ידוע שמצב סוציו-אקונומי נמצא כמשפיע על מוטיבציה ועל הצלחה אקדמית. חוקרת ב' טענה כי הקשר בין מוטיבציה לבין הצלחה אקדמית קיים רק עבור מצב סוציו אקונומי ממוצע ומעלה. חוקרת א' טוענת כי מצב סוציו-אקונומי הינו משתנה _______ וחוקרת ב' טוענת כי מצב סוציו-אקונומי הינו משתנה ________.

1
done
by
מיין לפי

חוקרת מעוניינת לבדוק את ההשערה כי קיים קשר בין מגדר לבין התחסנות לקורונה, ושתפיסות סיכון מתווכות קשר זה. על מנת להגדיל את התוקף הפנימי במחקר, מה תמליצו לחוקרת?

1
done
by
מיין לפי