Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הלחץ על פני המים הזורמים בתעלה הינו:

1
done
תעלה להבדיל מצינור היא פתוחה לאוויר כלומר הלחץ שפועל עליה הוא לחץ אטמוספרי.
by
מיין לפי

במשטר זרימה תמידית וקצובה בתעלה:

1
done
by
מיין לפי

עקב גיבוע בקרקעית התעלה, כאשר הזרימה הינה תמידית , התגלתה הערמות של המים. איזה מהתשובות הבאות נכונה?

1
done
done
by
מיין לפי

בתעלה נוצר זנק הידרולי. איזה מההיגדים הבאים נכון?

1
done
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

בתעלה נוצר זנק הידרולי, מה נכון להגיד?

1
done
by
מיין לפי

באיור מובאים קרקעית תעלה בשני שיפועים שונים. בנקודה בה השיפועים משתנים ממוקדם תריס. בתעלה מוזרמים מים בכיוון שמסמנים החיצים. איזו מהאמירות הבאות הנכונה ביותר?

1
done
by
מיין לפי

להלן 4 אמירות. יש לבחור את התשובה הנכונה: בזרימה למינרית וטורבולנטית בצינורות: 1. בזרימה למינרית כוחות הצמיגות של הנוזל גבוהים מכוחות האינרציה ולכן מספרי ריינולדס נמוכים. 2. בזרימה למינרית כוחות האינרציה של הנוזל גבוהים מכוחות הצמיגות ולכן מספרי ריינולדס נמוכים. 3. בזרימה מולקלות נעות באופן רנדומלי ובהתנגשות בינהן עובר תנע מהמולקולות המהירות יותר לאיטיות יותר. אם כוחות הצמיגות גבוהים יחסית אז קצב מעבר התנע הוא גבוה ומתקבלת זרימה טורבולנטית. 4. בזרימה מולקלות נעות באופן רנדומלי ובהתנגשות בינהן עובר תנע מהמולקולות המהירות יותר לאיטיות יותר . אם כוחות הצמיגות נמוכים יחסית אז קצב מעבר התנע הוא גבוה ומתקבלת זרימה למינרית. איזו מהתשובות ההבאות היא הנכונה?

1
done
by
מיין לפי

באיור מובאים קרקעית תעלה כשבמעלה שלה ישנו תריס ובמורדה מאגר. כיוון זרימת המים הוא בכיוון החץ. איזה מהאמירות הבאות נכונה?

1
done
by
מיין לפי

נתונות 3 אמירות לגבי זרימת מים בתעלות: 1. בזרימה בתעלות כאשר ערכיי מס׳ ריינולדס מאוד גבוהים, השפעת כוחות הצמיגות על ההתנגדות לזרימה הינה זניחה. 2. בזרימה בתעלות כאשר ערכיי מס׳ ריינולדס מאוד גבוהים, השפעת כוחות הצמיגות על ההתנגדות לזרימה הינה משמעותית. 3. עבור ערכיי מספר ריינולדס גבוהים בזרימה בתעלות: מקדם החיכוך במשוואת הפסד העומד של דרסי וייסבך הינו פונקציה של מספר ריינולדס וניתן להזניח את החספוס היחסי של התעלה. מה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי

בנושא של צירים הידרוליים, איזה מהסעיפים הבאים מכילים את התשובה הנכונה לשרטוט: שימו לב: * כל תשובה מחולקת לשני חלקים a, b כמופיע באיור. * לכל תת איור ישנם שלושה צירים הממוספרים מ-1 עד 3. NDL- הינו גובה הזרימה הנורמלי CDL- הינו גובה הזרימה הקריטי.

1
by
מיין לפי