Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

המילה ספירות מורכב האותיות העבריות סמך, פה וריש, המהווים שורש המציין לספור או לספר.

1
done
by
מיין לפי

המילה ספירות הופיעה לראשונה בקורפוס הלוריאני במאה ה -16 בצפת.

1
done
by
מיין לפי

הספירות העליונות, במיוחד התפארת והספירות המקיפות אותה (חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד ויסוד), מייצגות את זכר האלוהים, החתן או המלך, ואילו הספירה האחרונה מייצגת את הנקבה האלוהית , הכלה, או המלכה.

1
done
by
מיין לפי

קרא את הטקסט הבא: עם 32 נתיבים מופלאים של חוכמת חרות יה, אדוני צבאות, אלוהים של ישראל ... ויצר את היקום שלו ... עשר ספירות של כלום (blimah) ועוד עשרים ושניים מכתבים היסוד ... עשר פירות של כלום: עשר ולא 12 עשרה ולא אחת-עשרה. להבין עם חוכמה ולהיות חכם עם הבנה ... (ספר יצירה פרק 1) ענה על השאלה: 32 השבילים המופלאים של החוכמה מורכבים:

1
done
by
מיין לפי

הספירות הן ההיבט הטרנסצנדנטי של האלוהי והאינסופי, מייצג את התכונות האלוהיות של אלוהים.

1
done
by
מיין לפי

קרא את הטקסט הבא: ראשית עליך לדעת כי היוצר, אין-סוף, הוא הגורם לגורמים, אחד ללא השני, שאינו ניתן לספור. שינוי ומידתיות, צורה וריבוי, אינם חלים עליה ... יתר על כן, עליך לדעת כי אין-סוף נבעה ספירות שלה, שדרכו מתבצעת פעולותיה. הם משמשים כלי עבור הפעולות הנובעות אין סוף בעולם ההפרדה מתחת ... (משה קורדוברו, אור נרב, פרק ו ', פרק א) ענה על השאלה: ההבדלים בין הספירות לאן סוף על פי טקסט זה הם ... (נא לבחור את כל התשובות הנכונות)

1
done
done
by
מיין לפי

לדברי המקובלים, איחוד מיני בתוך הספירות אינו מתרחש רק בין תפארת למלכות. הספירות הגברית והנשית החכמה (אבא) ובינה (אמא) נמצאות גם באיחוד מיני.

1
done
by
מיין לפי

אחרא הסערה - "הצד השני" ...

1
done
by
מיין לפי

על פי מקובלים רבים, מקור הרשע נמצא בספירה החמישית, הנקראת גבורה, או דין, שמשמעותה "שיפוט" או "כוח".

1
done
by
מיין לפי

השקפה רווחת בספרות הקבלה היא שהתנהגות אנושית חיובית מאפשרת את זרימת השפע האלוהי מן הספירות העליונות לתחתונים ומשם אל המישורים הנמוכים. מצד שני, התנהגות שלילית חוסמת את זרימת השפע בין הספירות, וממנה, אל העולם התחתון.

1
done
by
מיין לפי