Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בצוות של רינת עובדים על הצעה לפיתוח מוצר חדש. המועד האחרון להגשת ההצעה הוא מחר בשעות הבוקר. למרות שכל יתר הצוות סיימו מזמן את יום העבודה רינת החליטה להישאר ולסיים את כתיבת ההצעה. רינת זוכרת כי באוגוסט האחרון, כשבנה היה מאושפז בבית החולים, הארגון בא לקראתה בכל בקשותיה. היא יודעת שבטווח הארוך, ההשקעה שלה בארגון משתלמת. מה סביר להניח על פי תיאור המקרה?

1
done
by
מיין לפי

מקס הוא אחראי משמרת במסעדת "הכפר". במטרה לגבש את צוות העובדים הוא החליט כי פעם בשבוע יפגשו כולם בפאב השכונתי אחרי העבודה. אריאל הוא היחיד שמתנגד לרעיון. מקס נזכר שאריאל התנגד גם להטמעת מערכת ניהול חדשה ולשינוי בסידור העבודה. עפ"י תאוריית הייחוס הסיבתי של Kelly, מה תוכלו להסיק לגבי אריאל?

1
done
by
מיין לפי

בארגון "הדגל" נערך תהליך של בחירת מועמדים לעבודה. שמואל מתלבט בין שני מועמדים: גדעון ויונתן. גדעון הגיע לריאיון עבודה כשהוא מתנשף ובאיחור של מספר דקות. יונתן שלח קורות חיים בהן ציין כי היה בקורס טיס וכי הוא מתגורר בקיבוץ בצפון הארץ. לשני המועמדים אין ניסיון תעסוקתי. שמואל הסיק כי לגדעון עשויה להיות בעיה של עמידה בזמנים וכי יונתן הוא בחור מוכשר. אילו תהליכים/מנגנונים סביר שהשפיעו על שמואל?

1
done
by
מיין לפי

. יפית אוהבת אתגרים ומימוש עצמי ובחרה את עבודתה בהתאם למה חלמה עליו מאז שהייתה ילדה קטנה , כשהגיע למקום עבודה ביום הראשון פנתה אליה המנהלת רונית תוך שימוש באמירה "אם תעמדי במשימה הבאה אתן לך לעשות דברים שאת אוהבת" אילו מהבאים סביר לתאר את תגובתה של יפית.

1
done
by
מיין לפי

כאשר המנהל בונה תוכנת מחשב להערכת מיומנויות עובדים בארגון במטרה לבנות תכנית הכשרה הרי שלפי תיאוריית ההגעה בעזרת ציפיות של vroom :

1
done
by
מיין לפי

ההבדל העיקרי בין התיאוריה של הניהול המדעי של טיילור לבין התיאוריה של הבירוקרטיה של וובר הוא

1
done
by
מיין לפי

לאחרונה גילה ארז כי הוא מקבל שכר גבוהה משל עמיתו העובד בתנאים זהים . ארז הופתע, אך לאחר ששקל בכובד ראש את הדברים הגיע למסקנה כי הכישורים הבינאישיים המועילים שלו , חשובים מאוד לתפקיד ולכן הוא ראוי לשכר גבוהה יותר . התהליך שעבר ארז נקרא :

1
done
by
מיין לפי

דויד הוא נהג מונית . בזמן מבצע צוק איתן , בדיוק כשעבר המנהרה ,נשמעה אזעקת צבע אדום וטיל גראד נפל בסמוך. מאותו היום, דויד חושש למראה מנהרה ומשתדל שלא לעבוד במנהרות. דורית, הפסיכולוגית של דויד, החליטה לעודד אותו לעבוד במנהרה למרות הפחד . כיצד תאפיינו את תגובת הפחד של דויד למראה מנהרה , ומה מנסה להשיג דורית ?

1
done
by
מיין לפי

דב ודנית ניגשו למבחני מיון לעבודה . דנית התקבלה לעבודה ואילו דב לא . דב מאמין כי המראיינת לא אהבה אותו מהרגע הראשון כיוון שהיא פמיניסטית היא הייתה לבושה בחליפת גבר, דיברה באסרטיביות וסיפרה כי היא אינה נשואה ואין לה ילדים , אילו הטיות מאפיינות את החשיבה של דב ?

1
done
by
מיין לפי