Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

שורפים גוש פחם (המכיל פחמן ומימן בלבד) במשקל 4.0000 גרם. תוצרי השריפה הם מים H2O ופחמן דו חמצני CO2 וכמותו במולים הינה 0.3125. מהו האחוז המשקלי של הפחמן בגוש הפחם?

1
sentiment_very_satisfied
אנו יודעים כמה מולקלות פחמן דו חמצני יש לנו, וכל מולקולה מכילה אטום פחמן בודד. כל אטומי הפחמן הגיעו מגוש הפחם - ועל כן אם אנו יודעים כמה אטומי פחמן יש בפחמן הדו חמצני אנו יודעים כמה אטומי פחמן היו בגוש הפחם מלכתחילה.
by
מיין לפי

ניתן לבצע אנליזה של מרכיבי תערובות, על ידי תגובות מקבילות של כל אחד ממרכיבי התערובת. מתוך הנחה שכל אחד ממרכיבי התערובת יוצר תוצר אחר. מעקב אחר התוצרים השונים, מאפשר אנליזה של האחוזים המשקליים של כלל מרכיבי התערובת. לדוגמה: תערובת של פחמן וגופרית נשרפה בעודף חמצן. תוצרי השריפה הם 11 גרםCO2 ו–4.0 גרםSO2. חשבו את המסה של הגופרית ושל הפחמן בתערובת.

1
done
by
מיין לפי

ניתן לבצע אנליזה של מרכיבי תערובות, על ידי תגובות מקבילות של כל אחד ממרכיבי התערובת. מתוך הנחה שכל אחד ממרכיבי התערובת יוצר תוצר אחר. מעקב אחר התוצרים השונים, מאפשר אנליזה של האחוזים המשקליים של כלל מרכיבי התערובת. לדוגמה: תערובת של Cu ו– Al מגיבה עם חומצה HNO3. בתגובה עם נחושת נוצרת תרכובת Cu(NO3)2 במסה של 18.7556גרם. בתגובה עם אלומיניום נוצרת תרכובת Al(NO3)3במסה של 150.344גרם. חשבו את אחוז האלומיניום בתערובת.

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

היסודות בטבלה המחזורית מסודרים משמאל לימין בהתאם לעליה עקבית במספר האטומי

1
done
by
מיין לפי

רוב היסודות בטבע הינם יסודות אל-מתכתיים

1
done
by
מיין לפי

H2O רותחים ב- 1000C ו- H2S בכ- 700C- , משום ש:

1
done
by
מיין לפי

מתכות נוטות לקבל אלקטרונים מאטומי אל מתכת ולהפוך ליונים שליליים

1
done
by
מיין לפי

רוב המתכות הינן מוצקות בטמפרטורת החדר

1
done
by
מיין לפי

איזה מהחומרים הבאים יכולים ליצור קשרי מימן עם מים?

1
done
done
by
מיין לפי

לרוב האל מתכות מוליכות חום וחשמל מעולה

1
done
by
מיין לפי