Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

סרוטונין, (C10H12N2O) היא תרכובת המאפשרת מעבר של אותות עצביים במוח ובשרירים. נלקחה דוגמה של נוזל שדרה ממתנדב למחקר. נמצא שתכולת הסרוטונין בנוזל השדרה שלו, היא 1.5 ng/L(ננוגרם לליטר דוגמה) כמה מולקולות של סרוטונין יש במיליליטר אחד של נוזל שדרה?

1
done
by
מיין לפי

המסה של אטום אחד של יסוד נתון היא 1.71x10^–22g. מהי המסה המולרית של היסוד ביחידות של g/mol?

1
done
by
מיין לפי

ליסוד מסוים יש רק איזוטופ אחד בטבע. אטום אחד של האיזוטופ הוא בעל מסה לפי התמונה למטה. מהו היסוד?

1
done
by
מיין לפי

כמה אטומים של כסף (Ag) יש בתכשיט השוקל 38.7 גרם ומכיל 92.5% (משקלי) של Ag?

1
done
by
מיין לפי

כמה נויטרונים יש ב– 0.025 מול של איזוטופ Cr–54? סמנו את כל התשובות הנכונות

1
done
done
by
מיין לפי

ההורמון הגברי, טוסטסטרון, הינו בעל מסה מולרית של 288.4g/mol. ההורמון מכיל 79.12% של פחמן. כמה אטומי פחמן מכילה כל מולקולת טוסטסטרון?

1
done
by
מיין לפי

פולימר (Polymer) הוא שרשרת ארוכה של יחידות חוזרות הקשורות ביניהן על ידי קשר קוולנטי. מולקולות הענק של הפולימר נוצרות כתוצאה מהיקשרות כימית של היחידות החוזרות. היחידות החוזרות המסוגלות ליצור פולימר נקראות "מונומר". החומר הפלסטי, פוליאתילן, הוא פולימר של מולקולות אתילן, C2H4 המשמשות כמונומרים. שקית ניילון של סופר שוקלת 12.4g. כמה מולקולות של אתילן נדרשות ליצירה של שקית אחת?

1
done
by
מיין לפי

שורפים גוש פחם (המכיל פחמן ומימן בלבד) במשקל 4.0000 גרם. תוצרי השריפה הם מים H2O ופחמן דו חמצני CO2 וכמותו במולים הינה 0.3125. מהו האחוז המשקלי של הפחמן בגוש הפחם?

1
done
by
מיין לפי

ניתן לבצע אנליזה של מרכיבי תערובות, על ידי תגובות מקבילות של כל אחד ממרכיבי התערובת. מתוך הנחה שכל אחד ממרכיבי התערובת יוצר תוצר אחר. מעקב אחר התוצרים השונים, מאפשר אנליזה של האחוזים המשקליים של כלל מרכיבי התערובת. לדוגמה: תערובת של פחמן וגופרית נשרפה בעודף חמצן. תוצרי השריפה הם 11 גרם CO2 ו–4.0 גרם SO2. חשבו את המסה של הגופרית ושל הפחמן בתערובת.

1
done
by
מיין לפי

ניתן לבצע אנליזה של מרכיבי תערובות, על ידי תגובות מקבילות של כל אחד ממרכיבי התערובת. מתוך הנחה שכל אחד ממרכיבי התערובת יוצר תוצר אחר. מעקב אחר התוצרים השונים, מאפשר אנליזה של האחוזים המשקליים של כלל מרכיבי התערובת. לדוגמה: תערובת של Cu ו– Al מגיבה עם חומצה HNO3. בתגובה עם נחושת נוצרת תרכובת Cu(NO3)2 במסה של 18.7556 גרם. בתגובה עם אלומיניום נוצרת תרכובת Al(NO3)3 במסה של 150.344 גרם. חשבו את אחוז האלומיניום בתערובת.

1
done
by
מיין לפי