Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במרכז רפואי 1200 מיטות אישפוז ולא ניתן לשנות את תקני המיטות ב5 השנים הבאות. ידוע שמשך אשפוז ממצוע עלה ב50%. לאור זאת:

1
done
by
מיין לפי

לרשות צוות תכנון בשירותי בריאות מלבי מסד נתונים לשנים 2010-1970 הכולל את השדות הבאים: חודש, שנה, סוג בית החולים (כללי/ סיעודי/ נפש), מספר ימי אשפוז שנצרכו בפועל. עליהם לחזות את מספר ימי האשפוז לפי סוג בית חולים בשנת 2020 . קבעו איזו מהטענות הבאות נכונה:

1
done
by
מיין לפי

להלן שתי טענות של יועצי תכנון במערכת הבריאות: מתכנן א'- יש לבסס את חיזוי המשאבים שיידרשו למערכת על מאפייני הבריאות וגורמי הסיכון של האוכלוסייה. מתכנן ב'- יש לבסס את חיזוי המשאבים שיידרשו למערכת על הביקוש לכלל הסחורות והשירותים במשק ובכללם גם הביקוש לשירותי בריאות. קבעו איזו מהטענות הבאות נכונה:

1
done
by
מיין לפי

הניחו כי פענוח בדיקות מעבדה מתבצע כיום במרכז רפואי יחיד בדרום. פונקצית הייצור של המרכז נתונה על- ידי הפונקציה: (Y=min(k^2,L^2 (Y-מספר בדיקות מפוענחות, K -מספר יחידות הון, L -מספר שעות עבודה). הניחו כי נדרש להגדיל את היקפי פענוח הבדיקות בדרום עקב גידול צפוי באוכלוסיה. קבעו איזו מהטענות הבאות נכונה:

1
done
by
מיין לפי

שיעור הצמיחה במדינה דמיונית בשנת 2009 הוא %3 .מקבלי ההחלטות במערכת קובעים כי לפיכך על המערכת להגדיל את כח- האדם בענף הבריאות ב %3 .לאור זאת, ניתן לומר שקובעי המדיניות נוקטים בגישת:

1
done
by
מיין לפי

נתון ארגון ותיק בעל דרגה אחת. בארגון 200 עובדים. נתונים האינדיקטורים הבאים: הסתברויות להתחדשות בזמן 1 היא 0.5. הסיכוי להחלפת משרה בזמן 1 בארגון הוותיק היא 0.35 ובזמן 2 היא 0.31 . בעקבות קיצוץ בתקציב, הארגון יידרש לצמצם את מספר העובדים בתקופה 1=T ב- 10 ובתקופה 2=T ב- 13 . לאור זאת:

1
done
by
מיין לפי

טענה I- תקצוב על פי שירות/תהליך פשוט ליישום, אך אינו מאפשר לאמוד את יעילות השירות/התהליך בכלים של עלות- תועלת. טענה II- גירעון בסעיף תקציבי ספציפי באמצע שנה אינו מנבא בהכרח גירעון בסעיף התקציבי בסוף השנה.

1
done
by
מיין לפי