Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

יועץ גנטי נשאל אם כדאי להציע את המבחן לכל אישה הרה. היועץ ענה "ראו, מתוך ארבע נשים צעירות שנגשו אלי בחודשים האחרונים, לשלוש נולדו תינוקות עם מום כלשהו. כששומעים על שכיחות כזאת, מובן שחשים בלחץ להשתמש במבחן החדש." איזו הטיה בשיפוט ניתן לחשוד שהשפיעו על מסקנתו של היועץ?

1
done
by
מיין לפי

לסוכן מכירות לתרופות שמחפש נואשות לקוחות בבית חולים גדול צץ רעיון: הוא יכנס למחלקה הפנימית מאוחר בלילה. אם יש אור בחדר הרופאים )הסיכוי לדעתו 2.6 ( יפתח את הדלת ואז הוא מעריך )בסיכוי של 2.2 ( שיפגוש לקוח פוטנציאלי, כלומר, רופא פנימי שמוכן שידבר איתו. אחרת )אין אור(, יהיה עליו להחליט אם להישאר כל הלילה ליד חדר הרופאים ולקוות שיגיע לקוח פוטנציאלי )הסיכוי לדעתו 2.25 ( או שיעזוב את המחלקה וילך לחדר המיון. אם יגיע למיון, יש לדעתו סיכוי של 2.7 גם בלילה שימצא שם רופאים כלשהם, להערכתו 32% מהם הם לקוחות פוטנציאליים. אם אכן יגיע למיון, אך לא ימצא שם רופא כלשהו, יהיה עליו להחליט אם ללכת למגרש החניה ולחפש שם לקוח פוטנציאלי )הסיכוי לכך בשעת לילה 10E-12 ( או ללכת לרחבת האמבולנסים ולקוות שיגיע לשם לקוח פוטנציאלי )להערכתו הסיכוי לכך 2.1 (. ערך מציאת לקוח פוטנציאלי הוא 1 ואחרת 2. אכן, מצא הסוכן בשלב - כלשהו, רופא פנימי שהיה מוכן לשוחח עימו. מה הסיכוי שהיה אור בחדר הרופאים של המחלקה הפנימית?

1
done
by
מיין לפי
by Yarden Curiel
Yarden Curiel 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
vatkv
by

בתחנה לבריאות המשפחה ברחבי הארץ מתבצעת שקילה של ילדים שהגיעו לגיל שנה. הממוצע הארצי הוא 9 ק"ג. כשקיבל הרופא המחוזי במשרד הבריאות את ממוצעי המדידות היומיים מ2 תחנות במחוז שלו בחודש האחרון, הוא הבחין, באורח מוזר, מספר הימים בהם היה הממוצע גבוה מ9.5 ק"ג, גדול בהרבה בתחנה החדשה בה נשקלו כ5 ילדים ביום, מאשר בתחנה הוותיקה בה נשקלים כ50 ילדים ביום. בעקבות זאת החליט הרופא המחוזי לדרוש בדיקה ותיקון של המשקל לשקילת התינוקות בתחנה החדשה. לפי הנתונים הנ"ל, אלו הטיות בשיפוט עלולות היו לגרום להחלטתו של הרופא המחוזי?

1
done
by
מיין לפי

מהנדסת מערכות תומכות החלטה נתבקשה לייצג על ידי רשת הסתברותית ביסיאנית מספר סוגי מודיעין מסחרי שנאספים ע"י החברה, כגון מידע על רוויון השוק, מידע על הסיכוי שהמתחרה העיקרית מפתחת מוצר דומה, סקרי שווקים שונים שיבוצעו, פליטות פה של מנהלי החברה המתחרה העיקרית לעיתונות ועוד. המטרה-- להעריך מה הוא המוצר שמנסה החברה המתחרה לפתח. אילו הנחות עליה להניח כדי להשתמש במודל שבחרה?

1
done
by
מיין לפי

מי מהמערכות או המודלים החישוביים הבאים אינו מניח אי-תלות הסתברותית מותנית?

1
done
by
מיין לפי

חולה עם גוש בשד מגיעה לבדיקה אצל רופא המשפחה, אשר מעריך סיכוי של 1% לגידול ממאיר בשד. הוא שולח אותה לביצוע בדיקת ממוגרפיה. לממוגרפיה 90% רגישות ו 90% מובהקות לגילוי גידול ממאיר בשד. מבחן הממוגרפיה חוזר עם תוצאה חיובית. הרופא מעריך שלחולה גידול ממאיר בסיכוי של כ - 90% ושולח אותה לניתוח ללא בדיקה נוספת. לפי נתונים אלו, אילו הטיות בשיפוט עלולות היו לגרום להערכת הרופא?

1
done
by
מיין לפי

http://uploads.im/7OGKb.png

1
done
by
מיין לפי

יצרן מחשבים מודיע שיפסיק לתת הנחה של 100$ על מחשב שעלה 1130$. כמו כן מודיע היצרן שמחיר תוכנה לעיבוד תמלילים שבדר"כ מוצעת עם המחשב במחיר של 150$ יעלה ל-250$. הלקוחות ממשיכים לקנות את המחשב כמעט כמו מקודם, אך מכירות התוכנה יורדות במידה ניכרת. בין הסיבות האפשריות להבדל ניתן למנות:

1
mood
by
מיין לפי

הטעות בהערכת תוצאת חיתוך הסתברויות כגדולה מכל אחת מההסתברויות: Conjunction Fallacy

1
done
by
מיין לפי

מוצגים נתונים על 2000 נשים באוכלוסייה המקומית שבוצע בהן מבחן אולטרה-סאונד בשבוע ה 12 להריון. נולדו 42 ילדים עם מום. 52 נשים נבדקו ונמצאו חיובית ו -35 מתוכן ילדו תינוק עם מום. מה מסכם את פרופיל המבחן בצורה מדויקת ומקיפה ביותר?

1
done
by
מיין לפי