Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

רופא המליץ לאם שילדה בת שתשמור את הדם מהחבל הטבורי כדי שיוכלו לטפל בה ביתר קלות בלוקמיה (אם תחלה אי פעם בלוקמיה). האם ההמלצה נכונה?

1
done
by
מיין לפי

מה נכון לומר על האנזים AID?

1
done
האנזים AID: אחראי להיפר מוטציה סומאטית ולשינוי מחלקה. היפר מוטציה סומאטית- יצירה של מוטציות באזור הגנים של VDJ כדי להגדיל את השונות שלהם. למעשה האנזים AID מגייס אנזימי תיקון דנ"א המובילים לשינוי בVDJ, כאשר המטרה היא לשנות את הנוגדן ולהגדיל את האפיניות שלו לאנטיגן. החלפת מחלקה class switch- האנזים AID יודע להחליף את הקצה הקבוע C וכך ליצור משפחת נוגדנים אחרת. למשל יודע להחליף מ IgM ל IgG . IgM הוא האימנוגלובולין הראשון שנוצר בכל תא B. כל התהליכים האלו מגבירים שונות של הנוגדנים . יצירה של שברים בדנא ותיקונם יוצרת שונות בנוגדנים הנוצרים במטרה להגדיל את האפיניות שלהם .
by
מיין לפי

מה לא נכון לומר על CLL?

1
done
by
מיין לפי

המוטציה המפעילה את הגן NOTCH באה לידי ביטוי..

1
done
עיכוב של NOTCH1 יש מניעת היווצרות של לימפומות בתאי T כי אין התמיינות לתאי T . מוטציה המפעילה את NOTCH1 גורמת לשינוי בביטוי הגנים ולהתמיינות לתא T . בשורה התחתונה NOTCH1 פעיל מוביל לביטוי של גנים המובילים להתמיינות של התא להיות תא T.
by
מיין לפי

מהו הגן שנפגע במחלה מיקרוגלובולינמיה על שםWaldenström's macroglobulinemia?

1
mood
מחלת המאקרוגלובולינמיה ע"ש Waldenstrom – במחלה זאת יש מוטציה סומאטית של MYD88 הנימצאת בכל החולים של waldenstrom . אבל לא כול מי שיש לו מוטציה בMYD88 יש לו waldenstrom . ל myd88
by
מיין לפי

בברקיט לימפומה - הגנים לאימונוגלובלונים מצויים בקרבת הגן:

1
done
by
מיין לפי

מה מהווה פרוגנוזה טובה לחולי CLL?

1
mood
by
מיין לפי

חוסר בכרומוזום 13 במחלת CLL פוגע ב:

1
done
by
מיין לפי

מה מהתרופות הבאות נמצא כמעכב את החלבון הכימרי ב CML?

1
done
by
מיין לפי

במחלה APL יש פגיעה בגן:

1
done
by
מיין לפי