Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה הכרומוזום שהכי הרבה עובר טרנסלוקציות בלימפומה מסוג ברקיט?

1
done
בכל המקרים מופיע טרנסלוקציה של MYC (כרומוזום 8 ) עם כרומוזום אחר. לרוב עם כרומוזום 14 (טרנסלוקציה של 8:14 ) עם החלק של השרשראות הכבדות לאימנוגלובולינים.
by
מיין לפי

טריזומיה בכרומוזום 21 ניתן למצוא:

1
done
טריזומיה- שלושה העתקים של כרומוזום. כרומוזום 21 חשוב בALL , לכן בעלי תיסמונת דאון (יש להם 3 כרמוזומים 21) בעלי סיכוי גבוהה יותר לALL . ריבוי כרומוזומי 21 מעלה את הסיכוי לחלות בALL. חולה בALL שיש לו תסמונת דאון יהיה לו פרוגנוזה פחות טובה.
by
מיין לפי

לחולי אנמיה פנקוני ניתן לעשות:

1
mood
by
מיין לפי

מה נכון לגבי השתלת מח עצם בהקשר של CML

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי

מה תפקידה של המוטציה ההיפר סומאטית?

1
done
איחוי של האזורים VDJ (חיבור גמיש של גנים), ריבוי מוטציות היפר סומאטיות והחלפת מחלקה מגבירים את השונות בנוגדנים . Somatic hyper mutation מוסיפה אפיניות של הנוגדנים.
by
מיין לפי

מה מאפיין אנמיית פנקוני?

1
done
by
מיין לפי

מוטציה ב PAX5 הינה:

1
done
Lose of function – מוטציה הגורמת לאובדן הפעילות של החלבון. למשל פקטור השיעתוק PAX5 , אחד מפקטורי השיעתוק הקריטיים בהגדרת התא ובהתפתחות תאי הB . הוא פעיל לאורך חיי כול תא הB . מעכב את NOTCH1 (המעודד התמיינות לתאי T) . חוסר של אלל של PAX5 מוביל להתפתחות של ALL PAX5– מוביל להתמיינות של התאים לתאי B.
by
מיין לפי

אם נרצה לבדוק קלון של תאים הנושאים את החלבון הכימרי, נשתמש ב PCR , לאיזו מטרה?

1
done
חולים אלו יש להם פרוגנוזה רעה ושרידות פחות טובה. באמצעות השיטות האלו עשו ריצוף לחולי ALL ומצאו כי יש להם איחוי של הגנים כך שיש להם את החלבון הכימרי BCR/ABL (כמו שיש בCML לכן קראו לזה Philadelphia like . נמצאו באמצעות RNA-seq מספר מוטציות של גנים מאוחים מטרנסלוקציות. כך גילו כי יש רגישות למעכבי JAK וחלק יש להם רגישות למעכבי ABL. כך למעשה מצאו עוד טיפול תרופתי למחלה ופתרו את התעלומה.
by
מיין לפי

חוץ מהודג'קין, לימפומה באיזה סוג של תאים הכי נפוצה:

1
done
לימפומה הן למעשה לוקמיה של התאים הלימפואידים, בעיקר של תאי הB.
by
מיין לפי