Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מתי יש לדווח למפקח עבודה אזורי על תאונת עבודה?

1
done
by
מיין לפי

חשב את מפלס הרעש המשוקלל 80.93.87.102.89

1
done
93-80=13 -(0) ---- 93-87=6 - (1)----- 102-94=8 - (1)---- 103-89=14 - (0)----- תשובה - 103
by
מיין לפי

הסבר את עקרונות והערכת סיכונים באמצעות תהליך HAZOP

1
done
done
done
done
ניתוח סיכונים תהליכי HAZOP HAZOP זו שיטה ותיקה ואפקטיבית מאד לניתוח סיכונים בתהליך. HAZOP נדרש על פי חוק במדינות רבות בעולם, ובישראל ה HAZOP הפך לדרישה חוקית במערך הגז הטבעי ולפרקטיקה מקובלת בכל התעשיה. HAZOP הוא חלק ממשפחה של גישות ניתוח סיכונים תהליכי (PHA-Process Hazard Analysis) המותאמות לפי סוג התהליך שאנחנו מעוניינים לנתח. ניתוח סיכונים תהליכי בכלל ו HAZOP בפרט הפכו כבר לחלק אינטגרלי במסגרת כל טכניקה מקובלת לניהול סיכונים בתעשיה התהליכית ובתעשיה המסוכנת. כמו כן, מפעלים ומתכננים יכולים ליישם ניתוח סיכונים תהליכי באופן שגרתי, במהלך תכנון, הפעלה, תפעול שוטף ושינויים במתקן או תהליך. בין השיטות הדומות ל HAZOP אנחנו יכולים לציין את ה HAZID המיועד לבחון את ה layout של התהליך ואת הזיהוי הראשוני, עוד לפני התכנון המפורט, של הסיכונים הצפויים בתהליך. את ה FMECA שמתמקדת בניתוח אופני הפעלה חריגים כדוגמת הפסקת פעילות בחירום, ESD, הפעלה ראשונית ומסירה של תהליך מסוכן לאחזקה וקבלתו חזרה לייצור ועוד. ולסיום גם ה WHAT-IF שמהווה מעין מיני HAZOP המיועד לבחינה של שינויים בתהליך. HAZOP מתאים לתהליך ייצור, אולם למעשה עשוי לכלול כל פעילות המערבת חומרים מסוכנים ו/או תנאי עבודה קיצוניים כמו לחץ וטמפרטורה. כמו כן HAZOP או כל אחת מהשיטות הנלוות אליו, מתאימות לכל אחד מהשלבים של חיי המפעל: תכנון ראשוני תכנון מפורט הקמה ו commissioning פעילות שגרתית התאוששות מתקלות פירוק והשבתה להלן כמה מילים על כל שיטה: HAZOP – Hazard and Operability study שיטה מוכרת ונפוצה לניתוח סיכונים תהליכי בתעשייה. מאפייני השיטה – מתודולוגיה מובנית, יסודית, המצריכה סיעור מוחות של צוות מומחים בעלי ידע בתהליך – הופכים אותה לכלי נוח ומתאים במיוחד לניתוח שיטתי של תהליכים, לצורך זיהוי סיכונים והשלכות תפעוליות. ניתוח מסוג HAZOP מתאים בוריאציות שונות, הן לתהליכים קיימים והן לתהליכים מתוכננים, והוא ניתן ליישום בשלבים שונים של חיי מתקן או תהליך.
by
מיין לפי

ציין סיכונים אופייניים בעבודות חקלאיות

1
done
גורמי סיכון עיקריים סיכוני תאונות - הלכדות של ידיים ואצבעות במרססים, גלגלי שיניים ורצועות הינע, פגיעות ממעבירי הספק (P.T.O.), נפילות ומעידות, פגיעות מחלקים נעים ו/או סובבים, להבי המפוחים. קרינת שמש - מעלה את הסיכוי לסרטן העור (מלאנומה). עומס חום - סכנת התייבשות, מכת חום ואיבוד נוזלים רב. רעש וויברציות - מהמרססים וכלי הדישון הגורמות לנזקים מצטברים ולפגיעות ממושכות לאורך השנים. אבק - שמקורו בחומרים האבקתיים והגורמים לאסטמה וברונכיטיס כרוני ורגישות יתר של בועיות הריאה. חומרי הדברה ודישון - חומרים רעליים במידה רבה והחודרים לגוף דרך הנשימה, העור ומערכת הבליעה והעיכול. גורמי סיכון ביולוגיים - הרעלות ופגיעות מערכתיות של חומרים כימיים מסוכנים ,שארתיות של חומרי הדברה. בעיות ארגונומיות - מתמשכות מעבודה על מכונות, מרססים, הרמת כלי קיבול וחביות, מושבי טרקטורים לא טובים, תנוחות עבודה לא שגרתיות.
by
מיין לפי

ציין סוגי שריפות

1
done
done
done
done
done
קיימים 5 סוגי שריפות: שריפת מוצקים דליקים - בסוג זה נכללים החומרים המוצקים הדליקים, כגון: עץ, בדים, גומי ועוד. למוצקים אלו קיימת נקודה קריטית מבחינת הבעירה והיא נקודת ההתלקחות. כאשר מגיע החומר לנקודת התלקחותו הוא מתפרק ליסודותיו אשר חלק מהם מתרכבים עם החמצן ומתלקחים. שריפת נוזלים דליקים - בסוג זה נכללת משפחת הנוזלים הדליקים, כגון: בנזין, סולר, אלכוהול, זפת ועוד. לנוזלים הדליקים ישנן שלוש נקודות קריטיות מבחינת הבעירה: א. "נקודת הבזקה" - מידת חום (טמפרטורה) בה הנוזל פולט די אדים ליצירת תערובת דליקה ראשונית. דרוש גורם מצית כדי שהתערובת תתלקח. עם סילוק הגורם המצית תיפסק הבעירה. ב. "נקודת הבעירה" - מידת החום שבה הנוזל פולט אדים במידה מספקת ובאופן רציף ליצירת תערובת דליקה. באמצעות גורם מצית תיווצר להבה שתיהפך לבעירה, גם לאחר סילוק הגורם המצית. ג. "נקודת ההתלקחות" - מידת החום שבה תערובת הדליקה של אדי הנוזל והאוויר מתלקחת, מבלי שתימצא אש בסביבתה. בהתאם לנקודת ההבזקה של נוזל דליק נקבעת גם רגישותו להתלקחות. ככל שנקודת ההבזקה של נוזל מסוים נמוכה, כך הוא רגיש יותר להתלקחות. שריפת חשמל - כל שריפה שמעורב בה חשמל באופן פסיבי או אקטיבי. שריפת גז - בסוג זה נכללת כל משפחת הגזים הדליקים, כגון: מימן, אציטילן ועוד. גזים דליקים, ביחסי תערובת מסוימים, עלולים לגרום להתפוצצות. שריפת מתכות קלות - בסוג זה נכללות המתכות מגנזיום, ליתיום ואלומיניום כולל את תרכובותיהן.
by
מיין לפי

ציין סוגי ציוד חירום במעבדות כימיות רפואיות וביולוגיות

1
done
4 זוגות כפפות )נאופרן( או כפפות מיוחדות אחרות לטיפול בשפך • 2 מסיכות מלאות פנורמיות + 3 פילטרים מסוג ABEKCO • 1 פנס מוגן התפוצצות + סוללות • 2 נשמיות לחלקיקים ולאדים אורגניים, דרגה P2 לפחות • 5 שקיות פוליאתילן צהובות לאיסוף פסולת • 10 מטליות ספיגה • 5 כריות ספיגה • 5 שרוולי ספיגה • 2 חליפות מיגון 'סרנקס' • 2 חליפות חד פעמיות 'טייבק' • 1 שמיכת מילוט/כיבוי אש • 2 זוגות מגפיים )מידה 45) • חומר סופג )ורמיקוליט( לספיגת נוזלים • סרט סימון ושילוט אזהרה לחסימת אזור האירוע • אפודי זיהוי לאנשי צוות החרום • אלונקה • משקפי מגן • מטאטא ויעה • מדבקות עם סימון של רעל, כולל משבצת המיועדת לרישום שם החומר • כרז יד )מגפון(
by
מיין לפי

ציין נושא בטיחותי שלא תמיד ניתן ליישום במוכנה חקלאית

1
done
by
מיין לפי

איזה סוגי עבודות ניתן לבצע מעל סולם

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מנה לפחות 4 פגיעות בריאותיות אפשריות כתוצאה מחשיפה לרעש מזיק

1
done
done
done
done
done
done
done
by
מיין לפי

האם מערכת בלימת נפילה מספקת הגנה מרבית לעובדים בגובה

1
done
"מערכת בלימת נפילה" – מערכת צמ"א להגנה מפני נפילה מגובה שמתקיימות בה דרישות התקן לענין זה, הכוללת רתמת גוף מלאה לבלימת נפילה של עובד, שחוברה אליה תת - מערכת לאחת מאלה: )1 )אבטחה צירית גמישה או קשיחה עם אמצעי קשירה המחובר לקו עיגון אנכי או אופקי; )2 )בלימת נפילה מרחבית עם אמצעי קשירה המשולב בסופג אנרגיה או בולם נפילה נסוג; )3 )בלימת נפילה גמישה עם שני אמצעי קשירה תקניים, אשר יחוברו לרתמה באמצעות סופג אנרגיה אחד;
by
מיין לפי