Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מנה סוגי אוורור

1
done
בשיטת לחץ ותנועת אוויר - טבעי ומלאכותי; לפי ייעוד - אספקה ​​ופליטה; לפי אזור שירות - מקומי וכללי; לפי תכנון - ערוץ וללא ערוצים.
by
מיין לפי

במיכל אחסון סגור עם פתח אדם בגובה 60 ס"מ מהרצפה האם העובד בתוך המיכל חייב אישור עבודה בגובה?

1
done
by
מיין לפי

מיהו "עובד ברעש מזיק" ?

1
done
by
מיין לפי

הגורמים הבאים מוגדרים כגורמים סביבתיים :

1
done
by
מיין לפי

מהו הזמן המקסימלי שעובד נפל מגובה ונשאר תלוי ולא יגרם נזק בלתי הפיך

1
done
by
מיין לפי

בתקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים ברעש) נקבע:

1
done
by
מיין לפי

הגדר את המושג מיגון לבטח :

1
done
גידור לבטח- גידור/ מיגון יותקן כך שגם העובד הרשלן ביותר לא יוכל להיפגע. בעבודה עם מכונה יכולים להתקיים מספר תרחישים העלולים לגרום לתאונה: פגיעה של עובד ע"י חלקים מסוכנים במכונה נייחים או נעים לדוגמא גלגלי שיניים, דיסקים וכו'. פגיעה של עובד מפליטת חלקי מכונה עקב תקלה לדוגמא שבירת כלי העיבוד.
by
מיין לפי

בעמדת עבודה כלשהי נמדד מפלס רעש משוכלל של 101 DB - כמה זמן מותר לחשוף את העובדה למפלס הרעש

1
done
by
מיין לפי

מהו העיקרון הבסיסי להערכת סקר סיכונוים לפי שיטת JSA :

1
done
תהליך הערכת סיכונים בתחומי הבטיחות והבריאות התעסוקתית בשיטת JSA הנו תהליך פרו-אקטיבי בו צוות המורכב מהעובד בתחנה, האחראי עליו, איש בטיחות ואיש מקצוע אשר סוקרים את מטלות העובד ומנתחים את מידת הסיכון הקיים בכל מטלה. הסיכון מוגדר כמכפלת הסבירות להתרחשות תאונה וחומרתה. תפוקת תהליך ה- JSA היא מסמך הכולל את פעולות המניעה הנדרשות לרבות סוג הציוד מגן אישי הנדרש בפעילות, בדיקות תקופתיות נדרשות (סביבה/עובד/ציוד), הדרכות / הסמכות / הכשרה מיוחדת לעובדים, שילוט, תיוג, אמצעי התרעה אחרים ופעולות תחזוקה מיוחדות.
by
מיין לפי

מי ראשי להסיר מגן ממוכנה ?

1
done
"אדם כשיר" - גבר שהגיע לגיל שמונה-עשרה ונתמלאו בו שתי אלה: (1) הוא נתמנה על ידי תופש המפעל, מינוי בכתב שצורף לפנקס המפעל, לבצע פעולות במכונות שבתנועה ופעולות בממסרת שבתנועה, כולן או מקצתן, כפי שפורש בכתב המינוי, וקיבל מאת התופש עותק של כתב המינוי בחתימת ידו ; (2) הוא הוכשר במידה מספקת לעבודה הכרוכה בכל פעולה שהוסמך במינויו לבצע, ומכיר את הסכנות הכרוכות במכונות שבתנועה ובממסרת שבתנועה הנובעות מפעולה כאמור; "פעולה במכונות שבתנועה" - בדיקת חלק של מכונות, או סיכה או כיוונון שנתגלה בהם צורך מיידי תוך כדי הבדיקה, שצריך לבצעם כשהחלק בתנועה; "פעולה בממסרת שבתנועה" - סיכה בממסרת המשמשת בתהליך רצוף, או הרכבה או העברה של רצועת-ה-נֽעּ שבממסרת כאמור, אם אישר המפקח הראשי בתעודה למפעל, שנחה דעתו כי מחמת רציפות התהליך עשויה עצירת הממסרת לפגוע קשה בביצוע התהליך, והפעולה נעשית בשיטה ובנסיבות שנקבעו בתעודה האמורה ובהתאם לתנאים שפורשו בה............................................................ לא יבצע "האדם הכשיר" פעולות במכונות אם אינו מכיר אותם ואת הסיכונים הנובעים מביצועיהם. עמידה בהנחיות היצרן הנוגעות לטיפול הפעלה ואחזקה של מכונות וציוד. בעת ביצוע עבודה כאשר המגן אינו במקומו עליו לוודא שלעובדים אחרים לא תהיה גישה ל"איזור המסוכן". הסרת המיגון תהיה במקומות הנדרשים בלבד וזאת רק במידה ואין דרך אחרת לביצוע העבודה. יפעיל שיקול דעת וינקוט באמצעים מתאימים למזעור הסיכונים הכרוכים בביצוע עבודתו. שהאישור יהיה למכונה ספציפית לעבודה / פעילות ספציפית המוגבלת בזמן (משמרת/יום עבודה). בדיקת ההכשרה, הידע והניסיון שיש לעובד בעבודה על המכונה הספציפית.
by
מיין לפי