Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במחקר של (1990) Kahneman, Knetsch & Thaler נמצא כי המחיר המינימלי שעבורו בוחרים העדיפו את הכסף על פני הספל היה קרוב למחיר המקסימלי שהקונים היו מוכנים לשלם עבור הספל. ממצא זה מלמד כי אפקט הבעלות הוא תוצאה של:

1
mood
by
מיין לפי

ממליצים לקבוע את ברירת המחדל במדפסת על הדפסה דו צדדית. המלצה זו מניחה כי:

1
done
by
מיין לפי

דני התבקש לבחור בין רווח ודאי של 100 ₪ להימור עם הסתברות של 0.5 להרוויח 300 ₪ והסתברות של 0.5 לא להרוויח כלום. דני בחר ברווח הבטוח. ההתנהגות של דני:

1
done
by
מיין לפי

קורס מארגן תרגום של חומר לימוד. החליטו שאת החומר המתורגם ישימו באתר אינטרנט של הקורס. אז תהיה לכל הסטודנטים בקורס גישה לחומר, ולא תהיה אפשרות למנוע מסטודנט לגשת לחומר. על מנת שהתרגום יצא לפועל, הקורס צריך לגייס את הכסף עבור התרגום. לא בהכרח כל הסטודנטים מוכנים להשתתף במימון התרגום. המצב המתואר כאן הינו

1
done
by
מיין לפי

מיכל החליטה לנסוע לחו"ל בסיום תקופת הבחינות. את התשלום לכרטיס היה עליה לשלם עד תאריך מסוים. היא החליטה לעכב את התשלום עד שתדע אם הצליחה בבחינות או לא, למרות שהחליטה בכל מקרה לנסוע לחו"ל. דוגמא זו ממחישה הפרה של הנחת ה:

1
done
by
מיין לפי

ההחלטה של רופא במהלך לידה אם להמשיך בלידה רגילה או לעבור לניתוח קיסרי הינה החלטה:

1
done
by
מיין לפי

שימוש במודלים סטטיסטים משפר את הניבוי בהשוואה לשיפוט אנושי היות ואנשים:

1
done
by
מיין לפי
by Nitay Dolev
Nitay Dolev 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
למה ב לא נכון?
by

במהלך כתיבת עבודה קשה לסטודנטים למחוק חלקים מהעבודה, גם כאשר ברור להם שאם היו כותבים את העבודה מהתחלה, הם לא היו מכניסים חלקים אלה לעבודה. התנהגות זו ניתנת להסבר ע"י :

1
done
by
מיין לפי

ליונתן מוצגות שלוש ההצעות הבאות להקצאת סכומי כסף בינו לבין אדם אחר: הצעה A: הוא יקבל 6,000 ₪ וגם השני יקבל 6,000 ₪ הצעה B: הוא יקבל 5,000 ₪ והשני יקבל רק 9,000 ₪ הצעה C: הוא יקבל 7,000 ₪ והשני יקבל רק 4,000 ₪ בהנחה שיונתן הינו בעל סגנון מוטיבציוני פרו חברתי, איזה מבין ההצעות הנ"ל תהיה הכי אטרקטיבית עבורו?

1
done
by
מיין לפי

בהינתן כי משך הזמן שנדרש לקבל החלטה מבטא את קושי ההחלטה, ממצאי מחקרים מראים כי

1
done
by
מיין לפי