Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

האם יתכן שלגבי אותם נתונים, בבחירה בין אלטרנטיבות שונות במצבים שונים, אלטרנטיבה מסוימת תהייה עדיפה תמיד, לפי כל חוקי ההחלטה (Maximax, Maximin, EU)?

1
done
by
מיין לפי

מועצה מקומית באחד מיישובי "בנה ביתך" בוחנת פעולות שונות במטרה לגרום לתושבים לחסוך במים. המועצה מתלבטת האם עדיף שחשבון המים והארנונה יוצגו בחשבון אחד או שעדיף לפצל את התשלום לשני חשבונות נפרדים. על פי תאוריית הפרוספקט, מה היית ממליץ למועצה המקומית?

1
done
by
מיין לפי
by Merav Ronena
Merav Ronena 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
בגלל פונקציית הערך שהיא בפאי - השיפוע של הפסד גדול יותר למספר הפסדים קטנים מאשר הפסד אחד גדול. (שניים קטנים כואבים יותר מאחד)
by

דני חבר בקיבוץ "שותפות". בכל פעם שהוא יוצא מהבית הוא מתלבט באם להשאיר אור דולק. לדני נעים יותר להיכנס לדירה מוארת, יחד עם זאת ברור לדני שאם כל חברי הקיבוץ ישאירו אורות דולקים, זה יגרום לגידול משמעותי בהוצאות החשמל, ויהיו לכך השלכות לטווח הארוך. הדילמה שדני חווה הינה מהסוג של:

1
done
by
מיין לפי
by Merav Ronena
Merav Ronena 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
1. משחק הטובין הציבוריים (Public Good Game)- בטווח הקצר יש תועלת שלילית קצרה (תרומה לעמותות כמו יד שרה, ערוצי טלוויזיה ציבוריים) אך לטווח הארוך יש השפעה חיובית ציבורית. 2. מלכודת חברתית (Social Trap)- מצב שבו ההתנהגות הפרט בעלת שתי תוצאות: בטווח הקצר (מידי) - תועלת חיובית קטנה. בטווח הארוך (מושהה) - תועלת שלילית גדולה.
by

מוסד אקדמי החליט שערעור של סטודנט על ציון בחינה יכול להביא לשיפור הציון או להשארת הציון כפי שהיה. במקרה זה ערעור יהיה:

1
done
by
מיין לפי

התופעה שסדרות אקראיות (למשל: סידרה של שירים במכשיר שמשמיע שירים בסדר אקראי) נראות לא אקראיות ניתנת להסבר בעזרת:

1
done
by
מיין לפי

אנשים נוטים להישאר באותו סניף בנק שבו פתחו את חשבון הבנק הראשון שלהם. איזו מהסיבות הבאות יכולה להסביר התנהגות זו?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

במחקרים על משא ומתן נמצא שהמחיר הראשון שמוצע על ידי אחד הצדדים במשא ומתן משפיע על המחיר שעליו מסכימים (דהיינו, אם המחיר ההתחלתי היה הגבוה, הסיכום יהיה על מחיר גבוה יותר, בהשוואה למצב בו המחיר ההתחלתי היה נמוך). איזו מהיוריסטיקות הבאות יכולה להסביר את התופעה?

1
done
by
מיין לפי

צוות מומחים במשרד הבריאות צריך להחליט באיזה תאריך השנה להתחיל לחסן נגד שפעת, על מנת שהשפעת החיסון תהיה מקסימלית. ההחלטה של הצוות הינה החלטה:

1
done
by
מיין לפי

במחקר שבחן את ההשפעה של כעס ופחד בעקבות אירועי ה – 11 בספטמבר נמצא כי:

1
done
by
מיין לפי

בבדיקות שערך חוקר מפעל הפיס, נמצא כי הרווחיות של הגרלות גדלה מאד אם מגדילים את הפרס הראשון בהגרלה ל-50 מיליון ₪ פעמיים בשנה. מחקר זה הינו:

1
done
by
מיין לפי