Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מחקר המתקיים בעיר מסויימת בארהב החל בשנת 1940, אליו גויסו 20,000 תושבי העיר לראיונות מקיפים – ראיונות אלו לגבי אורח חיים, תזונה ותחלואה חוזרים על עצמם כל שלוש שנים במטרה לזהות גורמי הסיכון לתחלואה הקרדיו-וסקולארית. מחקר זה הינו דוגמא ל:

1
done
by
מיין לפי

במחקר שמטרתו לבחון יעילות של תכנית לימודים חדשה, ילדים הוקצו באקראי ללמוד במתכונת הישנה והחדשה, ובוצע מעקב להערכת השפעת התוכנית בגיליונות ציונים מן השנים העוקבות. זוהי דוגמא למחקר מסוג:

1
done
by
מיין לפי

אלו מהתיאורים הבאים מתאים ביותר לשמש כאוכלוסייה במחקר עוקבה שמטרתו בדיקת קשר אפשרי בין עישון לבין סרטן ריאות?

1
done
by
מיין לפי

ברדפורד היל הגדיר את הקריטריונים לקביעת קשר סיבתי בין גורם חשיפה לבין מחלה. מבין הקריטריונים השונים, איזה מהבאים חייב להתקיים על מנת לקבוע סיבתיות?

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים הוא מדד לחוזק הקשר שמחושב מתוך מחקרים אפידמיולוגיים אנליטיים?

1
mood
by
מיין לפי

למחקר מקרה-ביקורת ולמחקר מעקב יתרונות שונים. מה מהבאים נכון?

1
done
by
מיין לפי

באיזה מבין מערכי המחקר הבאים בודקים את החשיפה ואת התוצאה בנקודת זמן אחת בלבד?

1
done
by
מיין לפי

מחקר חתך מאפשר לתאר :

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

במחקר על הקשר בין סרטן מעי גס ועישון נבדקו 3500 חולים בסרטן מעי גס ו 3000- אנשים ללא סרטן מעי גס. 1100 מהחולים עישנו טרם מחלתם ו- 300 מהביקורות עישנו או מעשנים. היחס הצולב (OR) במחקר זה הוא

1
done
by
מיין לפי

חוקר ביצע מחקר על הקשר שבין צריכת שומן רווי ובין הופעת סוכרת מסוג 2 בצעירים בעודף משקל. מידע על צריכת שומן רווי בעבר נלקח מראיון בקרב חולי סוכרת וביקורות ללא סוכרת. בקרב 530 חולי סוכרת, 30 דיווחו על תזונה דלה בשומן רווי, לעומת זאת בקרב 318 ביקורות, 38 דיווחו על תזונה דלת שומן רווי. חשבו את היחס הצולב (OR) לסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב צעירים שצרכו תזונה דלה בשומן רווי, לעומת אלו שצרכו תזונה עשירה בשומן רווי.

1
done
by
מיין לפי