Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במחקר מעקב, אם הסיכון היחסי (RR) לקשר בין החשיפה והמחלה גדול מ 1.00 אז:

1
done
by
מיין לפי

הסיכון היחסי RR מחושב מתוך נתוני היארעות במחקרי עוקבה או מחקרים קליניים. עם זאת, לא תמיד ניתן לבצע מחקרים אלו, במקרים אלו ניתן לבצע מחקרים מסוג מקרה ביקורת מהם מחושב היחס הצולב OR. נטען כי ה OR אינו מדד טוב RR במקרה ש-

1
done
by
מיין לפי

איזה מבין מערכי המחקר הבאים אינו מתאים להערכת סיכון?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים ביקשו לבדוק האם יש הבדל בשיעורי חשיפה בעבר (גורם הנחשד כבעל סיכון), בקרב אנשים חולים לאנשים שאינם חולים במחלה הנחקרת. על מנת לצמצם את הסיכוי לערפלנים במחקר שביצעו, הם ביצעו:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים צריך להתקיים בבחירת קבוצת הביקורת במחקר מקרה-ביקורת רטרוספקטיבי, על מנת למנוע הטית בחירה של אוכלוסית המחקר?

1
done
by
מיין לפי

במחקר מקרה-ביקורת רטרוספקטיבי חוקרים ביקשו לבדוק את הקשר שבין תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ובין נגעים טרום-סרטניים של המעי הגס. נבדקי המחקר (מקרים וביקורות) תושאלו לגבי הרגלי התזונה שלהם בשנה האחרונה. מה מהבאים עלול לפגוע בהסקת קשר סיבתי מתוצאות המחקר?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים קיימו מחקר מקרה ביקורת רטרוספקטיבי על הקשר שבין צפייה מרובה בטלויזיה בקרב ילדים ובין קשיים חברתיים בבית הספר. תוצאות המחקר היו OR=2.5, נתון שנראה בעקביות גם במחקרים אחרים. מן התוצאות הסיקו כי צפייה מרובה בטלויזיה היא גורם סיכון סיבתי לקושי חברתי בבית הספר. מה ניתן לומר על מסקנה זו?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים קיימו מחקר מקרה-ביקורת ובו רצו לבדוק את הקשר בין משך השינה הלילית הממוצעת בגילאי 50-60 ובין דמנציה בגיל 60-80. הם ביקשו לזווג את המקרים והביקורות ולכן בחרו ביקורות התואמות לקבוצת המקרים במשתנים: אזור מגורים, וצבע העיניים. האם תהליך הזיווג יהיה יעיל במקרה זה?

1
done
by
מיין לפי

מדד הקשר RR הוא מנה של שני שיעורים. מה מבין הבאים הוא המונה של ה RR?

1
done
by
מיין לפי

מה היא האוכלוסייה שאותה מגייסים למחקר מעקב?

1
done
by
מיין לפי