Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הקשר בין עישון וסרטן ריאה פורסם כבר באמצעות מחקר מקרה ביקורת במאמר ב- 1950. נמצא שמתוך 649 גברים עם סרטן ריאה (מקרים) , 647 היו מעשנים בעברם בהשוואה ל 622 מתוך 649 גברים שלא היה להם סרטן ריאה (ביקורות). היחס הצולב (OR) שנמצא היה?

1
done
by
מיין לפי

מתוך 2,872 של אנשים שקיבלו טיפול בקרינה בילדותם בשל בלוטת תימוס מוגדלת, סרטן של בלוטת התריס התפתח כעבור שנים בקרב 24 אנשים וגידול שפיר התפתח ב 52 מהם. קבוצת ההשוואה (ביקורת) שכללה 5,055 ילדים שלא קיבלו כל טיפול כזה. במשך תקופת המעקב רק אחד מבין המשתתפים בקבוצת ההשוואה פיתח סרטן בבלוטת התריס, אך גידול שפיר של בלוטת התריס פיתחו 6 מתוכם. חשבו את הסיכון היחסי (RR) לפתח גידול שפיר בבלוטת התריס הקשור לחשיפה לקרינה בילדות.

1
done
by
מיין לפי

במחקר מקרה ביקורת גדול על חולים עם סרטן הלבלב, 17% מהחולים נמצאו כסכרתיים בעת האבחנה של הסרטן בהשוואה ל 4% מהביקורות שהיו אנשים ללא סרטן. לפי חישובים הוסק כי סכרת בעלת תפקיד חשוב כגורם סיבתי לסרטן הלבלב. מסקנה זו:

1
done
by
מיין לפי

מה מנבא את ערך הגורמים החיוביים?

1
done
by
מיין לפי

הקשר בין מהימנות לתוקף?

1
done
by
מיין לפי

נטען בנוגע לבדיקות סקירה שבשיקולים של אישורם בסל הבריאות יש גם להתחשב בקיום/העדר טיפול יעיל למחלה, במידה והיא תתגלה ע"י מבחני הסינון. מה נכון?

1
done
by
מיין לפי

אפיין את שלוש רמות המניעה?

1
done
by
מיין לפי

מהי מהימנות של בדיקה ?

1
done
by
מיין לפי

הקשר בין מהימנות (reliability) לתוקף (validity)?

1
done
by
מיין לפי

מדדי תחלואה ותמותה: אחוז האנשים החולים במחלה מסוימת ואשר נפטרו נקרא?

1
done
by
מיין לפי