Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במחקר על הקשר בין סרטן מעי גס ועישון נבדקו 3500 חולים בסרטן מעי גס ו 3000- אנשים ללא סרטן מעי גס. 1100 מהחולים עישנו טרם מחלתם ו- 300 מהביקורות עישנו או מעשנים. היחס הצולב (OR) במחקר זה הוא

1
done
by
מיין לפי

חוקר ביצע מחקר על הקשר שבין צריכת שומן רווי ובין הופעת סוכרת מסוג 2 בצעירים בעודף משקל. מידע על צריכת שומן רווי בעבר נלקח מראיון בקרב חולי סוכרת וביקורות ללא סוכרת. בקרב 530 חולי סוכרת, 30 דיווחו על תזונה דלה בשומן רווי, לעומת זאת בקרב 318 ביקורות, 38 דיווחו על תזונה דלת שומן רווי. חשבו את היחס הצולב (OR) לסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב צעירים שצרכו תזונה דלה בשומן רווי, לעומת אלו שצרכו תזונה עשירה בשומן רווי.

1
done
by
מיין לפי

במחקר מעקב, אם הסיכון היחסי (RR) לקשר בין החשיפה והמחלה גדול מ1?

1
done
by
מיין לפי

הסיכון היחסי RR מחושב מתוך נתוני היארעות במחקרי עוקבה או מחקרים קליניים. עם זאת, לא תמיד ניתן לבצע מחקרים אלו, במקרים אלו ניתן לבצע מחקרים מסוג מקרה ביקורת מהם מחושב היחס הצולב OR. נטען כי ה OR אינו מדד טוב RR במקרה ש?

1
done
by
מיין לפי

איזה מבין מערכי המחקר הבאים אינו מתאים להערכת סיכון?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים ביקשו לבדוק האם יש הבדל בשיעורי חשיפה בעבר (גורם הנחשד כבעל סיכון), בקרב אנשים חולים לאנשים שאינם חולים במחלה הנחקרת. על מנת לצמצם את הסיכוי לערפלנים במחקר שביצעו, הם ביצעו:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים צריך להתקיים בבחירת קבוצת הביקורת במחקר מקרה-ביקורת רטרוספקטיבי, על מנת למנוע הטית בחירה של אוכלוסית המחקר?

1
done
by
מיין לפי

במחקר מקרה-ביקורת רטרוספקטיבי חוקרים ביקשו לבדוק את הקשר שבין תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ובין נגעים טרום-סרטניים של המעי הגס. נבדקי המחקר (מקרים וביקורות) תושאלו לגבי הרגלי התזונה שלהם בשנה האחרונה. מה מהבאים עלול לפגוע בהסקת קשר סיבתי מתוצאות המחקר?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים קיימו מחקר מקרה ביקורת רטרוספקטיבי על הקשר שבין צפייה מרובה בטלויזיה בקרב ילדים ובין קשיים חברתיים בבית הספר. תוצאות המחקר היו OR=2.5, נתון שנראה בעקביות גם במחקרים אחרים. מן התוצאות הסיקו כי צפיה מרובה בטלויזיה היא גורם סיכון סיבתי לקושי חברתי בבית הספר. מה ניתן לומר על מסקנה זו?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים קיימו מחקר מקרה-ביקורת ובו רצו לבדוק את הקשר בין משך השינה הלילית הממוצעת בגילאי 50-60 ובין דמנציה בגיל 60-80. הם ביקשו לזווג את המקרים והביקורות ולכן בחרו ביקורות התואמות לקבוצת המקרים במשתנים: אזור מגורים, וצבע העיניים. האם תהליך הזיווג יהיה יעיל במקרה זה?

1
done
by
מיין לפי