Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

.באיזה איבר בגוף אוכלוסיית החיידקים הכי גדולה?

1
done
by
מיין לפי

.אתם עובדים במפעל לטיהור מים, איך תבדקו את רמת החיידקים הכללית? )הערה מהמרצה – "רמה כללית" = חיידקים חיים מכל הסוגים, לא חיים ומתים(

1
done
by
מיין לפי

וירוסים- בהגדרה לא נחשב ייצור חי- לא משתכפל בעצמו, חייב פונדקאי. נכנס לתא הפונדקאי ומשעבד אותו לצרכיו וככה מתקיים. פונדקאי לא חייב להיות ספציפי לווירוס מסוים.

1
done
by
מיין לפי

סמן אחד מתפקידי הממברנה הציטופלסמטית בחיידקים:

1
done
by
מיין לפי

בחיידק אין אברונים בציטופלסמה ולכן כל תפקוד האברונים עברו לממברנה הציטופלסמתית! לכן משמש כאתר ליצירת אנרגיה, לפוטוסינטזה (לחיידקים שעושים אותו).

1
done
by
מיין לפי

מה מבין התשובות נכון על מבנה ממברנה חיצונית (רק בגרם שלילי)?

1
done
by
מיין לפי

תלכידים (סוכרים, מינרלים, פוספט, ברזל)- מתחלקים לכמה סוגים:

1
done
by
מיין לפי

LPS- ליפופוליסכרידים שנמצאים על גבי ממברנה חיצונית של גרם שלילי. תפקיד- עמיד לחום, כאשר חיידק מת הוא משתחרר. עוזר בהשתלטות החיידקים שנמצאים בסביבה ולא מתו. לאחר ההכרה עם O אנטיגן, LPS משתחרר לתא מטרה ויכול לפגוע בו, יכול גם להסתובב חופשי בדם. מבנה- בנוי מ3 חלקים.

1
done
by
מיין לפי

חשיבות הדופן- 1. חדירות בררנית- שומר על ציטופלסמת התא 2. מחסום ללחץ פנימי (עד 10-25 אטמוספירות) 3. קשיחות התא וצורה (לפי החיידק) 4. אחד האתרים החשובים לפעילות אנטיביוטיקה 5. מכילה חומרי טבע מיוחדים- קונפיגורציה D וGAP 6. מרכיבי הדופן משמשים כליגנדים לספיחה והיצמדות של אתרי היצמדות תרופות ווירוסים 7. לחץ אוסמוטי- הגנה מפני ריכוזים נמוכים/גבוהים אל מחוץ לתא.

1
done
by
מיין לפי

בקטריות- השומנים רווים, מסועפים עם קשרים אתרים ולא אסתרים כמו בבקטריה.

1
done
by
מיין לפי