Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הומצא ב- 1866. מורכב מ- מקור אור, צמצם, שולחן עבודה, סדרה של עדשות, שתי עיניות. קרן האור מגיעה אל הפרפרט ואז היא מתפזרת ואנו רואים את האזור שהקרן אותו. לקרן האור יש כמה מגבלות של מה שהיא יכולה לראות. כדי לראות חיידקים חייבים לצבוע אותם וכשצובעים הורגים אותם. החיידקים מאוד דקים ולכן האור יכול לחדור דרכם. באזור החשוך האור מגיע מהצדדים ואז אפשר לראות רק את דמות החיידק ולא את תוכו. משתמשים באזור זה במידה ורוצים לראות תנועת חיידקים, במצב זה לא צובעים על מנת לא להרוג. מיקרוסקופ זה הוא פרימיטיבי ואפשר לראות רק שכבה דקה של פרפרט.

1
done
by
מיין לפי

השימוש בו נחלק לשניים: אחד לסריקה על פני השטח והשני למיקרוסקופיה חודרת, אפשר לראות את תוכן החיידק. משתמשים בזרם אלקטרונים שמגיע לאובייקט, נוגע בו וחוזר על פילם. מקבעים את החיידק, צורת החיידק נשארת אבל הוא לא חי. במיקרוסקופיה חודרת צריכים לחתוך את החיידק לפרוסות.

1
done
by
מיין לפי

אפשר למקד שכבות שונות של פרפרט.

1
done
by
מיין לפי

מתבסס על קרן אור אבל מדובר באור באורכי גל מסויימים שנבלעים ע"י מולקולות שנמצאות באותן יצורים שאנו רוצים לראות. המולקולה בולעת את האנרגיה והיא הופכת להיות מעוררת ואז היא צריכה לרדת ברמה והיא משחררת אנרגיה מסויימת. במיקרוסקופ זה משתמשים כאשר לדוגמא רוצים לתת חומר לאיזה חיידק ולראות את ההקרנה שלו. אפשר לראות בו מספר סוגים של חיידקים. לא חייבים להרוג את החיידקים. אפשר להשתמש בו על מנת לראות תפקודים של חומרים מסויימים.

1
done
by
מיין לפי

מבוסס על קרן לייזר. היתרון הוא שלא חייבים להרוג את החיידקים ואפשר לראות בצורה תלת מימדית. מיקרוסקופ יקר ביותר.

1
done
by
מיין לפי

צביעת גרם מבדילה בין חיידקים גרם-חיוביים (+g) לגרם-שליליים (-g) כלומר בעלי דופן תא עבה או דקה, בהתאמה. התהליך קרוי על שם גְרָם, שהחל את פיתוחו, כדי להבדיל בין החיידקים לתאי הרקמות שלידן הן נמצאו. גרם ראה שיש חיידקים שנצבעים בצבע מסויים ואחרים לצבעים אחרים. (אלכוהול מקשיח את הדופן של החיידק ושוטף את שיירי הצבע).

1
done
by
מיין לפי

שכבת הפפטידוגליקן דקה יותר והיא מוקפת ממברנה חיצונית הקשורה לפפטידוגליקן בקשר הדוק. נצבעים בורוד - אדום. יש דופן דקה אבל מעטפת עבה.

1
done
by
מיין לפי

המרכיב העיקרי הוא שכבת הפפטידוגליקן שאליה קשורות חומצות טיכואיות. נצבעים בסגול. יש להם דופן עבה מאוד.

1
done
by
מיין לפי

מבדילה בין קבוצות שונות של חיידקים. יש צביעה נפוצה - צביעת גרם.

1
done
by
מיין לפי

צביעה מבנית. מה המושג המתאים?

1
done
by
מיין לפי