Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מהו מנגנון הפעולה של דנוזומב, התרופה לאוסטאופורוזיס שתורמת לבניית עצם?

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
RANKL is known as a type II membrane protein and is a member of the tumor necrosis factor (TNF) superfamily.[7] RANKL has been identified to affect the immune system and control bone regeneration and remodeling. RANKL is an apoptosis regulator gene, a binding partner of osteoprotegerin (OPG), a ligand for the receptor RANK and controls cell proliferation by modifying protein levels of Id4, Id2 and cyclin D1
by
by Irit Baum Maio
Irit Baum Maio 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 150
דנוסומב היא תרופה לטיפול באוסטאופורוזיס (דלדול העצם, בריחת סידן) בגברים ובנשים. התרופה מפחיתה את הסיכון לשברים - בין היתר בעמוד השדרה ובאגן הירכיים. דנוסומב היא נוגדן הפועל על חלבון בשם RANKL. החלבון הזה נמצא על תאים סופגי עצם (אוסטאוקלסטים). חלבון RANKL נצמד לקולטן שלו בתאים האלה וגורם לפירוק העצם ולשחלוף שלה. דנוסומב נוגדת את הפעילות של RANKL ובכך מונעת את פירוק העצם ואת דלדולה.
by

באיזה מצב חירום אונקולוגי יינתן טיפול ב-allopurino?

1
done
by
מיין לפי

מהי urinary frequency?

1
done
by
מיין לפי

מה ייכלל בהדרכת מטופל למניעת זיהומים חוזרים בדרכי השתן?

1
done
by
מיין לפי

איזה תופעות צפויות להופיע בפוליציטמיה ורה?

1
done
by
מיין לפי
by Irit Baum Maio
Irit Baum Maio 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 150
פוליצתמיה ראשונית – Polycythemia Vera יש עליה בכל שורות הדם אך בעיקר כד"א. זו פרוליפרציה (שגשוג יתר) של תא גזע מיאלואידי במח העצם מחלה של כד"א, כי אותם יש במיליונים וכל שאר התאים יש בעשרות אלפים או אלפים ולכן למרות שיש ייצור מוגבר מהכל בעיקר נראה בגזרה של כד"א. אבל ויכול להיות עודף של טסיות ויתר התאים. מחלה יחסית נדירה. גיל ממוצע סביב 65 , נפוצה בנשים. קליניקה: - גרד - בד"כ לאחר מקלחת חמה – כל התאים מיוצרים בעודף, בין היתר יש באזופילים שנמצאים בעור ומקלחת חמה גורמת לבאזופילים לשחרר היסטמין ואם יש באזופילים ביתר אז ישוחרר היסטמין ביתר וזה יגרום לגירוד. - הגדלת הטחול והכבד (המטופוייזיס מחוץ למח העצם) – הרבה ייצור כד"א מעבר למח העצם אל הטחול והכבד. - דם צמיג עם יותר תאים ופחות פלסמה יגרום לתסמיני ם נוירולוגים: כאב ראש, סחרחורת, טינטון, עייפות, פרסטזיות, טשטוש ראייה – (MI ,CVA) - אנגינה, דיספנאה, טרומבוזה, קוצר נשימה, קרישי דם. - התקף גאוט בשל עודף חומצה אורית - דמם בשל טסיות גדולות ולא יעילות
by

באיזה מצב רמת PSA תהיה גבוה?

1
done
by
מיין לפי
by Gili Appel
Gili Appel 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
חלבון ה- PSA - Prostate Specific Antigen, הוא חלבון המופרש באופן תקין מבלוטת הערמונית ונמצא בריכוז גבוה בנוזל הזרע. תפקידו לגרום להתנזלות של הנוזל ולהגברת תנועתיות תאי הזרע, זאת על מנת לאפשר את חדירתם אל הביצית ואת הפרייתה. כמות קטנה של PSA עוברת גם אל מחזור הדם וניתנת לגילוי באמצעות בדיקת דם פשוטה
by

מה הסימן הקליני להתפתחות פצע לחץ בתוך הגבס?

1
done
by
מיין לפי

מטופל מבולבל, פוקח עיניים עפ"י וסווג לכאב, איזה ניקוד בGCS?

1
by
מיין לפי
by Irit Baum Maio
Irit Baum Maio 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 150
GCS מדד גלזגו - אומדן מצב הכרה. בדיקה של מצב הכרה מורכבת מ 3 דברים: תגובת עיניים, תגובת דיבור, תגובה מוטורית. כל פעם שיורדים מלמעלה למטה בגוף, הציון המקסימלי שמטופל יכול לקבל עולה (בעיניים מקסימום 4, בדיבור 5, במוטוריקה 6). סוכמים הכל וציון מינימלי זה 3 ומקסימלי זה 15 . ציון 8 ומטה המטופל דורש הנשמה. יש חשש שאם יש פגיעה מוחית תהיה בפגיעה בנשימה. ככל שיותר קשה יותר מסוכן. עיניים: ציון 4 - מטופל פותח עיניים בצורה ספונטנית, מסתכל ויודע לפקס את המבט על הצוות. ציון 3 - אם צריכים לצעוק לו ולהרים קול על מנת שיפתח עיניים והוא פותח עיינים ומסתכל. ציון 2 - אם צריכים להכאיב לו בשביל שיפתח עיניים . ציון 1 - אם הוא לא פתח עיניים בתגובה לכאב. דיבור : ציון 5 - מטופל מתמצא ויודע איפה נמצא . ציון 4 - אם מטופל מבולבל ולא מתמצא אבל מדבר משפטים . ציון 3 - אם מטופל מבולבל לא מתמצא ולא מדבר משפטים אלא מדבר מילים נפרדות. ציון 2 - אם מטופל לא מתמצא ולא מדבר בכלל אלא רק הבהרות . ציון 1 - אם מטופל לא מדבר בכלל . מוטוריק ה: ציון 6 - הוא מבין מה ביקשנו וגם יודע לבצע תנועה בהתאם. לדוגמא: מבקשים שיית ן יד למדידת לחץ דם ומטופל נותן או מבקשים ממטופל לתת משהו מארונית והוא מבצע. במידה ולא מבצע השלבים הבאים הם בהתאם לתגובה לכאב : ציון 5 - אם הכאבנו למטופל והוא מיקם את מקום הכאב ונגע בכאב או הרחיק את אותו אזור כאוב. ציון 4 - אם הכאבנו לו והוא נרתע והתרחק מהכאב, הכאבנו באצבע אבל לקח רגל אחרת (לא ממקם כאב) . ציון 3 - דהקורטיקציה ( 1): מכאיבים להם והם מקפלים ידיים לכיוון בית חזה . ציון 2 – דהצרברציה ( 2): אם הכאבנו למטופל והוא מיישר ידיים כלפי חוץ. זו פגיעה קשה בגזע המוח ויכול להעיד על נזק מוחי מאוד קשה. ציון 1 - אם לא הגיב בכלל.
by

מה גורם סיכון להתפתחות acute tubular necrosis?

1
done
by
מיין לפי
by Irit Baum Maio
Irit Baum Maio 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 150
Rhabdomyolysis רבדומיוליזיס הוא מצב של התפרקות חדה של תאי שריר או הגברה בולטת בחדירות ממברנת השריר הגורמת לזליגת מרכיבי תוך-התא לנסיוב. הסיכון העיקרי במצב זה הוא של סתימת אבובית הכליה על ידי חלבונים גדולים שמקורם בשריר. העיקרי שבהם הוא המיוגלובין הדולף אף הוא במצב החריג אל הנסיוב ומשם לשתן (מיוגלובינריה). מיוגלובינריה המלווה רבדומיולזיס גורמת לצביעת השתן בצבע כהה, והסיכון הכרוך בה הוא חסימה מלאה של פעילות הסינון הכלייתי.
by
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
נמק חריף של האבוביות (ATN - Acute tubular necrosis) הוא מצב בו יש נמק (מוות) של תאים באבוביות הכליה, האחראי להעביר את השתן אל השופכן תוך כדי ספיגה מחדש של מים ומומסים אחרים. תאי אבובית מחדשים את עצמם באופן סדיר ולכן אם מוסר גורם הנמק אז סיכויי ההתאוששות של הכליה גבוהים. נמק חריף של האבוביות הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לאי ספיקת כליות חריפה. המצאות גלילים של תאי אפיתל בצבע "חום בוץ" בשתן הוא ממצא אבחנתי מובהק לנמק חריף של האבוביות.
by

מה הטיפול brachytherapy

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
ברכיתרפיה (Brachytherapy; מקורה מהמילה היוונית βραχύς שמשמעותה - "מרחק קצר"[1]) היא סוג של רדיותרפיה, שבה מקור קרינה רדיואקטיבית אׇטוּם ממוקם בתוך או בסמוך לאזור בו דרוש הטיפול בגוף האדם (בדרך כלל גידול סרטני).
by