Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה לא חלק מבנה הדנא ועקרונות הכפלה

1
done
by
מיין לפי

קשר פוספודיאסטרי – קב פוספט בפחמן 2 נקשרת להידרוקסיד של פחמן 3

1
done
by
מיין לפי

מקטע אוקזאקי –המקטעים שנוצרים בבזמן השכפול DNA.

1
done
by
מיין לפי

סגירת הגדילים מתבצעת על ידי דנא ליגאז.

1
done
by
מיין לפי

טופואיזומראז – משחרר את המתח שנוצר בדנא. מבצע שבר קטן בין הגדילים שתומך בהורדת המתח.

1
done
by
מיין לפי

2. צמח אפונה הוא בעל הגנוטיפ הבא AabbCcddEe . כל חמשת הלוקוסים הם בלתי תלויים. a. איזה פרופורציה מהגמטות הנוצרות ע"י צמח זה הן AbcdE? b. איזה פרופורציה מהצמחים צאצאי האבקה עצמית של צמח האפונה, הם בעלי הגנוטיפ AabbccddEE?

1
done
done
by
מיין לפי

3. למרות שהתנהגות בדרך כלל מושפעת מהרבה גנים, חלק מההבדלים ההתנהגותיים בקרב פרטים יכולים לנבוע מאללים של גן יחיד. עכברים בעלי מוטציה לגן וולטצר (waltzer) רצים במעגלים, מהנהנים ומנידים את ראשם ומאד חסרי מנוח. ארבעה זיווגים בקרב עכברים שבידדו מאוכלוסייה קטנה המכילה את הגן, הניבו את הצאצאים הבאים: זיווג צאצאים wild type  waltzer 3 wild type, 2 waltzer wild type  wild type 7 wild type wild type  wild type 6 wild type, 2 waltzer waltzer  waltzer 5 waltzer לפי נתונים אלה, האם האלל waltzer דומיננטי או רסציבי לאלל הבר (wild type)? הסבר.

1
done
by
מיין לפי

• רנא פולימראז מתקדם על הדנא הדו גדילי עד שמגיע לאזור עליו יושבים חלבונים. • הרנא פולימראז מואט – פותח את קשרי המימן בעצמו עד להגעתו לTATA BOX ומשם לפרומוטור _________ • מספר חלבונים נקשרים לרנא פולימראז והוא עובר פוספורילציה בכדי לפעול, והשעתוק מתחיל.

1
done
done
done
done
by
מיין לפי

חומר מוטגן – חומר אשר מגיע מחוץ לגוף וגורם לשינויים ברצף או במבנה הדנא. גז החרדל למשל צורב את העור את מערכת הנשימה וגורר לטעויות בשכפול הדנא פולימראז. נזקים כימיים יכולים לגרום לנפילת הטבעת החנקתית בנוקלאוטיד עצמו – קורה לפורינים מסיבה מסויימת – הליך זה נקרא דהפרמידיזציה.

1
mood
by
מיין לפי

באאוקריוטים יש 3 סוגים של דנא פולימראז שכל אחד מהם אחראי על שעתוק סוג שונה של דנא. לPOL1 יש פאקטור טרמינציה TTF 1 , איזשהו חלבון שיודע לזהות רצף ספציפי בטרמינטור ונקשר אליו.

1
done
by
מיין לפי