Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הוגו דה ורייז (1890) – חקר צמח בשם נר הלילה. הבחין שכאשר מבצע הפריה עצמית בצמח זה לא מקבל את אותו הצמח הזהה לצמח האב בתכונותיו. והסיק?

1
done
by
מיין לפי

וולטר סטון(1902) – חקר כרומוזומים של חגבים ועקב אחר חלוקה מיוטית והתפלגות כרומוזומים בזמן זה. הבדיל בין מיוזה למיטוזה והוכיח תיאוריית מנדל. תובנותיו:

1
done
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

ווילהלם ג'ונסון (1909) – טבע את מונח הגן. הבדיל בין הפנוטיפ לגנוטיפ שהוא המידע הגנטי באורגניזם.

1
done
by
מיין לפי

תומאס הארט מורגן (1909) – עבד וחקר תורשה כרומזומלית בזבובי פירות. עקב אחר מוטציה במהלך העברתה לצאצא בתוך האוכלוסיה. לקח זבוב עם עיניים לבנות , ביצע הכלאה עם נקבה בעלת עיניים אדומות וקיבל זבובים עם עיניים אדומות. כשביצע בניהם הכלאה קיבל תגלית ששונה משל מנדל. הנקבות במובהק היו בעלות עיניים אדומות והזכרים בחלקם אדום ובחלקם לבן. כך הוכיח כי

1
done
done
by
מיין לפי

סר ארצ'יבלד גרוד (1908) – הוכיח את תיאוריית התורשה הרצסיבית לפי מנדל.

1
done
by
מיין לפי

פרדריך גריפית' (1928) – רופא שחקר חיידק סטרפטוקוקוס. מציאת תרופה למחלה מצא זן אלים וזן לא אלים. כשגידל אותן יחד על אותה צלחת קיבל מושבות שונות. לקח שני עכבים – האחד הודבק בזן האלים – עכבר מת והשני בזן הלא אלים - עכבר חי. העכבר בעל הזן האלים אחרי הרתחה חי. כשהזריק את שני הזנים (אלים מת+ לא אלים חי) לעכבר הוא מת.

1
done
by
מיין לפי

פיבי לווין (1938) – כימאי אשר עבד על החומר לנוקלאין וחקר את תכולתו – מצא כי עיקר החומר הוא חומצת גרעין ומצא הבדל בין שתי חומצות עיקריות דנא ורנא. אלה מורכבות מחומצות אמינו שמורכבות משרשראות פפטידים.

1
mood
by
מיין לפי

ג'ורג' ביבל ואדוארד טאטום –(1941) – הוכיחו כי לכל גן יש אנזים שאחראי עליו. חקרו את עובש הלחם. ניתן לגדל אותה גם כהפלואידים וכך ניתן יהיה לזהות מוטציות בקלות. לקחו מספר תרביות של עובש והקרינו עליהם קרינת X . אלה שנפגעו – הוסיפו להם חומצה אמינית כזו או אחרת. כך היה ניתן לזהות אם תהה מוטציה בעצם בגן שמייצר את אותה חומצה אמינית למשל . וכאן איזה ההנחה אוששה ?

1
done
by
מיין לפי

הרשי וצ'ייס ( 1952) – בצעו שורת ניסויים שאישרו שהדנא הוא חומר תורשתי. ב1944 בצעו אייברי מקלאוד מקארתי ניסוי זהה אך סברו כי החלבונים נושאים את רוב המידע התורשתי. הרשי וצ'ייס בצעו ניסוי על בקטריופאג' שפוענח על ידי מיקרוסקופ אלקטרוני. סימנו אותם בזרחן רדיואקטיבי ונתנו להם לתקוף חיידקי אי קולי. הסמן החיידקי היה רק בתוך התאים ולא בקליפת החלבון. בניסוי השני סימנו בקטריאופאג'ים בגופרית רדיואקטיבית – הסמן היה במעטפת החלבון בלבד אך לא בחידק הנגוע, כך נראה?

1
done
by
מיין לפי

ווטסון וקריק הניחו כי יש קודונים מסויימים המכילים את המידע הגנטי – נתנו להם שמות של ABC . כשזיהו מה המוטציה בניסויים עם הפאג'ים. מוטציית הוספת הנוקלאוטיד היא חמורה(מוטציית זן הבר) .שינוי התצורה של כלל החלבונים

1
done
by
מיין לפי