Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

באיזור הקורטקס הראיתי הראשוני נצפה למצוא קורטקס מסוג:

1
done
by
מיין לפי

איזור בנאוקורטקס המכיל בעיקר תאים פיראמידלים גדולים משכבה 2 ועד 5 ככל הנראה יהיה קשור למערכת ה:

1
done
by
מיין לפי

כל הבאים מהווים הבדלים בין קורטקס מוטורי לסנסורי, למעט:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים מבחין בין Projection fibers ל Association fibers ו Commissural fibers

1
done
by
מיין לפי

איזה מהחלקים בקורטקס הינו בעל מבנה המוגדר כ Archicortex

1
done
by
מיין לפי

במצב תקין כאשר אין הפרעה בזרימת הדם רוב אספקת הדם למוח מגיעה מהעורקים הורטברליים כ 70% , והיתר מהעורקים הקרטוידים כ 30% יש לבחור תשובה אחת:

1
done
מהספר: The arterial supply of the brain and much of the spinal cord is derived from two pairs of vessels, the internal carotid arteries and the vertebral arteries ( Fig. 6-2 ). The internal carotid arteries provide about 80%, supplying most of the telencephalon and much of the diencephalon. The vertebral system provides the remaining 20%, supplying the brainstem and cerebellum, as well as parts of thediencephalon, spinal cord, and occipital and temporal lobes ( Table 6-1 ).
by
מיין לפי

מי מכלי הדם הבאים אינו חלק מה- Circle of Willis ?

1
done
by
מיין לפי

העורק שחסימתו תוביל ברוב המקרים לפגיעה המשמעותית ביותר בתפקודי השפה (דיבור והבנה) הוא:

1
done
by
מיין לפי

התבוננו באיור של העורק הבאזילרי (בספר הלימוד או במצגת) אילו מהעורקים הבאים מתפצלים מתוך עורק זה ? יש לסמן את כל התשובות הנכונות :

1
done
done
done
by
מיין לפי

חסימה (שבץ) ב medial cerebral artery הימני עשויה לגרום לשיתוק מוטורי (hemiparesis) משמאל ולפגיעה סנסורית (תחושתית) מימין יש לבחור תשובה אחת:

1
done
חסימה (שבץ) ב medial cerebral artery עשויה לגרום למספר דברים: - לשיתוק מוטורי (hemiparesis) קונטראלטראלי - כיוון שהוא מזין את הקורטקס המוטורי - לפגיעה תחושתית (hypoesthesia) קונטראלטראלי - כיוון שהוא מזין את הקורטקס הסומטוסנסורי - לפגיעה בתפקודי שפה עם הפגיעה היא משמאל אצל רוב האנשים - כיוון שהוא מזין את איזורי ברוקה וורניקה - לפגיעה אסוציאטיבית תפיסתית - כמו left neglect לרוב בפגיעה באונה הימנית - כיוון שהוא מזין איזורים אסוציאטיבים באונה הפריאטאלית מומלץ להעמיק קריאה על פגיעות אלו התשובה הנכונה היא: "לא נכון"
by
מיין לפי