Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בבדיקה של עובר (לאחר הפלה בשבוע 32) ניתן לראות מבנה פנים מאוד פגוע. בנתיחה שלאחר המוות ניתן לראות מוח חלק ללא sulci או Gyri כלל. מהי הבעיה ההתפתחותי ממנה נבעה הפרעה זו ? (מומלץ לחפש את התסמונות השונות בפרק ההתפתחות בספר הלימוד):

1
done
by
מיין לפי

במהלך התפתחות הקורטקס האינסולה החשופה בתחילה מתכסה באונה הטמפוראלית והאוקסיפיטאלית יש לבחור תשובה אחת:

1
mood
במהלך התפתחות הקורטקס האינסולה החשופה בתחילה מתכסה באונה הטמפוראלית והפריאטאלית אך לא ע"י האונה האוקסיפיטאלית התשובה הנכונה היא: "לא נכון"
by
מיין לפי

בתחילת ההתפתחות העוברית רוב נפחו של ה Telencephalon מורכב מחלל החדרים הלטראלים, בהמשך קיימת פרוליפרציה (ריבוי) של תאי עצב מסביב לחדרים המתפתחים לרקמת הקורטקס הצרברלי. יש לבחור תשובה אחת:

1
done
by
מיין לפי

תפקיד ה Radial Glial Cells בתהליך ההתפתחות הוא:

1
done
by
מיין לפי

Spina bifida לרוב נגרמת עקב פגיעה ב:

1
done
by
מיין לפי

אי סגירת הneural tube- בקצה הרוסטראלי במהלך ההתפתחות העוברית גורמת ל:

1
done
by
מיין לפי

גידול המוח המתפתח לאחר הלידה נובע בעיקר מ- חישבו על התהליך ההתפתחותי המתרחש בשלב זה ומהם התאים שבאופן טבעי מתרבים לאחר הלידה.

1
done
לאחר הלידה תהליך התרבות הנוירונים , הנדידה וצמיחת האקסונים ברובם נעצרים (יכולים להתחדש במקרה של פגיעה) התהליך הבולט ביותר הינו תהליך המיאליניזציה של האקסונים הקיימים, דבר הדורש התרבות של אוליגודנדריציטים, שיבוש בתהליך זה הינו גורם נפוץ לגידולים בגיל הינקות התשובה הנכונה: תוספת דנדריטים, סינפסות ומיאליניזציה
by
מיין לפי

מבין המשפטים הבאים הנוגעים לרקמת ה Choroid plexus, סמנו מה לא נכון

1
done
by
מיין לפי

בין סוף השליש הראשון ועד לתחילת השני להריון מבצעים בדיקה לרמת החלבון alpha-fetoprotein בדם האם, בדיקה זו הינה בדיקת סקר לזיהוי הפרעות בשלב ההתפתחותי הבא: (נסו לחפש alpha-fetoprotein בספר הלימוד)

1
done
הפתח שנותר בצינור העצבי מאפשר מעבר של חומרים הנמצאים בו כמו ה alpha-fetoprotein אל תוך נוזל השלייה אשר משם הוא יכול לעבור לדם האם. במצב תקין בסוף השליש הראשון (בשבוע 12) הצינור העצבי יהיה סגור (כבר משבוע 4) ולא נצפה למצוא חלבון זה בדם האם או במי השפיר. למידע נוסף מומלץ לעבור על : CLINICAL FOCUS BOX 2.2 Spina Bifida בספר הלימוד התשובה הנכונה: סגירת הצינור העצבי
by
מיין לפי

פגיעה ב Projection fibers תוביל לפגיעה ב:

1
done
by
מיין לפי