Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

על–פי הדרישות בתקנות התכנון והבנייה, מהם הרוחב והאורך המינימליים של פרוזדור מול מעלית נוסעים רגילה, בבניין המוגדר בניין גבוה?

1
done
by
מיין לפי

מהו אורך הבליטה המקסימלי שמותר למרפסת לבלוט מעבר לקו בניין קדמי, בהליך שלא מחייב פרסום הקלה?

1
done
by
מיין לפי

בשטח קומת הקרקע של בניין משרדים בן 4 קומות מתוכננים חדר אצירת אשפה, חדרים טכניים נוספים ומבואה ראשית. על–פי תקנות התכנון והבנייה - אצירת אשפה, נדרש לתכנן שני פתחי אוורור צמודי תקרה בקירות שונים של חדר אצירת אשפה. מהו המרחק האופקי המינימלי בין פתחי האוורור ובין חזיתות הבניין שבהן פתחי חלונות?

1
done
by
מיין לפי

באיור מתואר מהלך מדרגות בירידה למרתף בדירת גן

1
done
by
מיין לפי

במהלכי חדר מדרגות בבניין משרדים תוכננו מדרגות ברום של 16.5 ס"מ. מהי המידה המינימלית של ההיטלים האופקיים של שלחי המדרגות?

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

בבניין משרדים מתוכנן, בקומות המרתף חניון ובו 70 מקומות חניה. בחניון יהיו גם מקומות חניה נגישים לאנשים עם מוגבלויות. על–פי תקנות התכנון והבנייה ות"י 1918 ,מהו הגובה הנקי המינימלי הנדרש לתאי החניה לרכב גבוה ולמסלולי הנסיעה אליהם ומהם?

1
done
by
מיין לפי

יזם קיבל היתר בנייה לאחר שהושלמו דרישות ותשלומי אגרות היתר, היטלי פיתוח והיטל השבחה. בעקבות קשיים בגיוס הון, היזם התעכב למשך 14 חודשים בהתחלת הבנייה, ותוקפו של ההיתר פג. מה היזם יכול לעשות?

1
done
by
מיין לפי

בתחום תכנית בניין עיר נכלל ייעוד למשרדים לתעסוקה. באחד המגרשים מתאפשרת הקמת בניין ובו 3 קומות מרתף, קומת כניסה הכוללת שטחים למבואה ראשית וקומה מפולשת חלקית, ועוד 14 קומות טיפוסיות. היזם, בעל המגרש, מבקש למצות בצורה שונה את פריסת השטחים בקומות, על–ידי צמצום שטחן והוספת קומות. בכמה קומות נוספות ניתן לפרוס את זכויות הבנייה בהליך הקלה?

1
done
by
מיין לפי

בחזית בניין הוחלט ליישם חיפוי אבן בהדבקה עם קיבוע מכני, לפי ת"י 2378 ,חלק 4. אילו פרטים הם באחריות ובהיקף עבודת התכנון האדריכלי?

1
done
by
מיין לפי

בבניין דירות נבנו גזוזטראות בכל הקומות, בשטח חופף. מתחת לגזוזטרה של קומה א' מתוכננת יציאה לחצר, עבור דירת גן. באזור זה מתוכנן משטח מרוצף בשטח כפול משטח הגזוזטרה שמעליו. מה ייכלל בחישוב שטח הגזוזטרה של דירת הגן?

1
done
by
מיין לפי