Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בתמונה הבאה פרופיל דנ"א יוצר ע"י PCR מDNA שהופק מכתם דם שנמצא בזירת הפשע וDNA שהופק מדם של חשודים, התוצאות הופרדו על ג'ל ונצבעו. איזה חשוד דימם בזירת הפשע?

1
done
by
מיין לפי

מה החיסרון של שיטת NESTED PCR?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהרצפים הבאים יתקשר (יעבור היברידיזציה) באפיניות הגבוהה ביותר עם הרצף: 5' cgttcatacgagtc 3'

1
done
by
מיין לפי

לפניכם רצף חומצות אמינו של פפטיד ומתחתיו רצף הנוקלאוטידים שמקדד את הפפטיד ב- DNA: Alanine-Valine-Glycine-Leucine-Serine-Alanine GCC - GTA – GGT - TTG - AGT - GCC ברצף הנוקלאוטידים קרתה מוטציה נקודתית והפפטיד המוטנטי שהתקבל היה: Alanine-Valine-Serine-Leucine-Serine-Alanine מהו הרצף של הנוקלאוטידים שגרם למוטציה:

1
done
by
מיין לפי

נתון מקטע של mRNA: 5'-AUAGUCUAUCG-3' המקטע שועתק הפוך ע"י האנזים Reverse-Transcriptase. מי מהמקטעים הבאים הוא המקטע ששועתק הפוך ע"י האנזים:

1
done
by
מיין לפי

במי מהשיטות הבאות משתמשים להכנסת DNA לתאים אנימליים: תשובה א. Nick translation ב. Electroporation ג. Chromosome walking ד. החדרת DNA לתא באמצעות ליפוזום ה. PCR

1
done
by
מיין לפי

מה מהרצפים מכיל רצף פלינדרומי של 6 נוקלאוטידים:

1
done
by
מיין לפי

למקטע DNA לינארי יש 3 אתרי חיתוך של אנזים הרסטריקציה BamHI ו- 3 אתרי חיתוך של אנזים הרסטריקציה EcoRI. כמה מקטעי DNA יתקבלו לאחר הרצה חיתוך ע"י שני האנזימים ביחד:

1
done
by
מיין לפי

כמה מולקולות DNA מוכפל יתקבלו לאחר ביצוע של 6 מחזורים של PCR על מולקולה התחלתית אחת:

1
done
by
מיין לפי

תמיסה בתוך בופר נמצא גדיל אחד של DNA באורך 250 בסיסים. לבופר הוסף אוליגונוקלאוטיד קצר הנקשר (ע"י היברידיזציה) לקצה ה- DNA. איזה אנזים צריך להוסיף לתמיסת הבופר על מנת לקבל את הגדיל המשלים:

1
done
by
מיין לפי