Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

סמן את המשפט הנכון ביותר:

1
done
by
מיין לפי

הדנ"א המיטוכונדריאלי משמש את חוקרי האבולוציה של האדם ע"י 1 רצפים מהמיטוכונדריה משמשים לניתור תרומה אימהית בלבד ללא השפעה של הגנום הזכרי 2 איתור אמא קדמונית של הדנ"א המיטוכונדריאלי 3 איתור המקור הגנטי להקבצה אתנית 4 מנטרל השפעות של גנום זכרי באבולוצייה של האדם סמנו את התשובה נכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

מוטציות מסוג Gain of function מאופיינות בכך: 1- מוטציות הגורמות להסטת מסגרת הקריאה. 2- מוטציות שקטות. 3 - מוטציות שקטות המשפיעות על Splicing. 4 - מוטציות סלף או מוטציות של Indels השומרות על מסגרת הקריאה. 5 - מוטציות חסר גדולה המבטלת את הפעילות הרגילה של החלבון.

1
done
by
מיין לפי

בשיבוט (Cloning) של בעלי חיים מחברים גרעין של תא בוגר עם ביצית ללא גרעין. 1 - הבקרה על השיבוט תלויה רק בדנ"א שמגיע מהביצית. 2 - העובר המתפתח לא עבר את שלב המחיקה בגנים המעורבים בהחתמה גנומית. 3 - התא התורם הוא הפלואידי וביחד עם הגנום של הביצית נוצר דנ"א מאוזן. 4 - עשויים להתפתח מספר אברים בצורה לא תקינה בגלל בקרה לא תקינה על מתילציה של גנים מסוימים. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

ביונקים מולקולת הmiRNA - נוצרת בגנום מרצפים:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי
by Einav Eliash
Einav Eliash 4 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 60
מתוך המצגת: miRNA מולקולת RNA קצרה (23-21~ בסיסים) אשר איננה מקודדת לחלבון.
by

שימוש בקבוצות אתניות סגורות מבחינה גנטית משמש חוקרים לאיתור גנים חדשים בבני אדם בגלל ש: 1 - בקבוצה אתנית סגורה רמת הפולימרפיזם מסוג SNP מאוד גבוהה ויש הרבה סימנים גנטיים שניתן להשתמש בהם. 2 - בקבוצה אתנית סגורה רמת השונות הגנטית הכללית היא גבוהה ומאפשרת לבצע סלקציה מהירה לתכונה אותה רוצים לחקור. 3 - בקבוצה אתנית סגורה רמת השונות הגנטית היא נמוכה יחסית לכלל העולם ולכן שינויים גנטיים נדירים באוכלוסייה הכללית יהיו בשכיחות גבוהה יותר באוכלוסייה הסגורה. 4- בקבוצה האתנית סגורה רמת השונות הגנטית היא גבוהה יחסית לכלל העולם ולכן שינויים גנטיים נדירים באוכלוסייה הכללית יהיו בשכיחות נמוכה יותר באוכלוסייה הסגורה. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

בהכלאות בין סוסים וחמורים יש גם בקרה מסוג החתמה גנומית, לכן הצאצאים עשויים להראות כ:

1
done
done
by
מיין לפי

בבקרה על ביטוי של גנים משתתפים גורמי ציס וגם פקטורי טראנס. מהו המשפט הנכון ביותר:

1
done
by
מיין לפי

מדוע מחלת הציסטיק פיברוזיס מאוד שכיחה באדם הלבן למרות שחולים במחלה עד לפני מספר שנים לא יכלו להביא צאצאים לעולם: 1 - המחלה עוזרת לייצר יותר תאי זרע ולכן הזכרים יותר פוריים. 2 - מוטציות במחלה הן בעיקר כאלה שאינן משפיעות על החיוניות של הפרט. 3 - כנראה שמוטציות בגן הגורמות למחלה נותנות עמידות לגן שכיח. 4 - זה מה שנקרא "יתרון של ההטרוזיגוט", פרטים נשאים יותר עמידים למחלה כלשהי. 5 - המחלה אינה שכיחה באוכלוסיית האדם בכלל. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

השלבים השונים בבקרה על אופן המתילציה בגנים המבוקרים ע"י החתמה גנומית:

1
done
by
מיין לפי