Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

במחלות מורשות רבות ישנה שונות בפנוטיפ הקלינית clinical hetrogenety. שונות זו נגרמת כנראה בגלל: 1 - ריבוי אללים הטרוזיגוטיים באזורים מקדדים allelic hetrogenety 2 - לוקוסים עם אללים הטרוזיגוטיים loci hetrogenety 3 - השפעה של גנים נוספים המשפיעים על ביטוי הגן modifier genes סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

להלן מספר משפטים הקשורים לטרנספוזום בעכברות מסוג אגוטי: 1 -הטרנספוזום ממוקם באזור המקודד של הגן. 2 - הטרנספוזום ממוקם באינטרון מספר 1. 3 -הטרנספוזום ממוקם באזור הבקרה על השעתוק של הגן. 4 -הטרנספוזום מבוקר על ידי מתילציה מואצת. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

להלן מספר משפטים הקשורים לבקרה גנטית מסוג "החתמה גנומית" (Imprinting) והדרך בא היא פועלת ביונקים: 1 -ההפעלה של הגנים תלויה במקור ההורי שלהם. 2 -האללים ממקור הורי שונה יתבטאו באופן דומה מיד לאחר ההפריה. 3 -התבטאות הגנים אשר מבוקרים על ידי החתמה גנומית דומה תמיד משני המקורות ההורים שלהם. 4 -התבטאות שונה של האללים בכרומוזומים ההומולוגיים נראית רק בשלב ההתפתחותי המאוחר של היונקים. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

במצב של Compound heterozygous, השינויים הגנטיים הם בדרך כלל מסוג של: 1 -שני שינויים שונים, כל אחד באלל אחר של אותו הגן וביחד הם גורמים לפנוטיפ. 2 -שני שינויים שונים, שניהם באותו האלל של אותו הגן וביחד הם גורמים לפנוטיפ. 3 -במצבים בהם שני השינויים הם בגנים שונים, כאשר האחד מבקר את הביטוי של הגן השני. סמנו את המשפטים הנכונים:

1
done
by
מיין לפי
by Yael Gluskinos
Yael Gluskinos 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 270
התשובה הנכונה בתכלס היא 1+2 כי ביצורים הפלואידין מוטציה כזו תבוא לידי ביטוי כאשר קיימות שתי מוטציות על האלל היחיד שיש להם...
by

כאשר רוצים לאתר גן חדש בגנום לא מרוצף באופן מלא, ניתן להשתמש בכלים המולקולאריים הבאים: 1 -שיבוט בשיטת ה – Function cloning אשר נעשה על פי מידע אודות הפגמים הביוכמיים הקשורים למחלה, או התכונה אותה רוצים לחקור. 2 -שיבוט בשיטת ה – Positional cloning אשר נעשה על סמך זיהוי המיקום הכרומזומלי שלו בהשוואה בין בריאים לחולים קשורים למחלה, או התכונה אותה רוצים לחקור. 3 -שיבוט בשיטת ה – Function cloning אשר נעשה על סמך זיהוי המיקום הכרומוזומלי שלו בהשוואה בין בריאים לחולים קשורים למחלה, או התכונה אותה רוצים לחקור. 4 - שיבוט בשיטת ה –cloning Positional אשר נעשה על פי מידע אודות הפגמים הביוכמיים הקשורים למחלה או התכונה אותה רוצים לחקור. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
done
by
מיין לפי

ה"שעונים" הקוצבים את תהליך ה – Splicing:

1
done
by
מיין לפי
by Walter Kohan
Walter Kohan 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 174
א או ד לא סגור על זה
by
by Walter Kohan
Walter Kohan 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 174
ב או ד
by
by Tarik yassen
Tarik yassen 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 2
זה ב
by

NMD הוא תהליך בו:

1
done
by
מיין לפי

הסיבה לרגישות מולקולת ה – mRNA לפירוק בהשוואה לדנ"א היא:

1
done
by
מיין לפי

Northern blotting הוא:

1
done
by
מיין לפי

העובדה שתהליך ה – splicing הפיך בחלק מהשלבים:

1
done
by
מיין לפי